Kolovoz je tradicionalno vrijeme kada je potražnja za radom manja no u prethodnim mjesecima. Ipak, OVI indeks ukazuje kako je u vrhuncu ljeta potražnja za radom bila snažna, što se uklapa u kretanja na tržištu rada zadnjih godinu i pol. Naime, OVI indeks, kad ga se uspoređuje s istim mjesecom prošle godine, raste već 18 mjeseci zaredom. U usporedbi s kolovozom 2021. godine te kolovozom pretpandemijske 2019. godine, ovogodišnji kolovoški OVI pokazuje snažniju potražnju za radom, i to za 10,2 i 32,5 posto. Najtraženija zanimanja su bila prodavač, konobar, kuhar, skladištar i građevinski radnik, dok je sedmo najtraženije zanimanje bilo učitelj, što ukazuje na pripreme za novu školsku godinu. Oko 50 posto oglasa za posao je nudilo ugovor na određeno, a 42 posto ugovor na neodređeno. Oglasi za posao koji su spominjali mogućnost rada od doma su u porastu, te je u kolovozu njihov udio u ukupnim oglasima iznosio 2,6 posto, dok je čak 4,1 posto oglasa za posao bilo usmjereno na umirovljenike.
Što je OVI?
Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).
Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2015. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.