Rekordi, rekordi i rekordi. I to oni pozitivni. Za njih je 2020. godina, koju većina svijeta želi što prije zaboraviti, bila najbolja do sada. Brojke su skočile nebu pod oblake, zarada isto. Govorimo, naravno, o svjetskom tržištu videoigara koje je, iako već godinama u stalnom porastu, zbog krize izazvane koronom i, posljedično, najprije proljetnog, a sada i jesensko-zimskog lockdowna, lani doživjelo veći skok od onoga koji su mu čak i najpozitivniji analitičari predviđali, piše Večernji list.
Prošle se godine u toj branši “okrenulo” gotovo 175 milijardi dolara, što je porast od čak 20 posto u odnosu na 2019. godinu. Koliko je to mnogo, najbolje pokazuje usporedba s filmskom industrijom koja je, uključujući prodaju ulaznica i streaming-servise poput Netflixa, lani vrijedila oko 100 milijardi dolara.
Konzole na drugom mjestu
Brojke je, referirajući se na podatke i istraživanja raznih analitičkih tvrtki diljem svijeta, objavio portal GamesIndustry. biz, a prema tim istim procjenama već 2023. godine “gaming” industrija doseći će vrijednost od 200 milijardi dolara. Točno dvostruko više od filmske. Danas nas, brojke ne lažu, mnogo više od onih hollywoodskih zanimaju neki drugi svjetovi i junaci. Kompanija Nielsen, koja je provela anketu na uzorku od 50 tisuća ljudi, objavila je kako je lani 55 posto državljana SAD-a zaigralo neku videoigru. Čak i oni koji to prije nisu činili pokleknuli su pred dosadom i nedostatkom sadržaja izazvanog lockdownom, a mnogima je to bio i način socijaliziranja sa svijetom. Stavi slušalice na uši, mikrofon pred usta i provedi nekoliko sati s prijateljima, malo uz igru, malo uz razgovor, kad već ne možeš u šetnju, kafić, teretanu. Koronavirus je “gejmere” na neki način još više spojio umjesto da ih odvoji.
Najviše smo se, kažu podaci portala GamesIndustry, igrali na mobitelima. Tu smo i najviše potrošili, oko 86 milijardi dolara. Slijede konzole s 51 milijardom dolara, a na začelju je igranje na računalu vrijedno otprilike 37 milijardi.
Izvor: večernji list