Kako u intervjuu za posao opisati svoju osobnost?
Selekcijski postupak

Kako u intervjuu za posao opisati svoju osobnost?

Često se zbunimo kada moramo opisati svoj karakter odnosno kakva smo osoba. A izjave poput “Ja sam sjajna osoba! Što više mogu reči o sebi?” neće proći.

Osim vještina, menadžere ljudskih resursa zanimat će kakav je vaš stav i pogled na posao i život. Znati opisati svoju osobnost jedna je od najvažnijih stvari da biste ostavili sjajan prvi dojam tijekom razgovora za posao. Vaš karakter i ponašanje snažni su pokazatelji kako  ćete se slagati s ostatkom tvrtke, stoga se ne biste trebali iznenaditi ako vas u ranoj fazi razgovora za posao zamole da opišete svoju osobnost.
 
Zvuči prilično jednostavno – uostalom, tko može bolje opisati našu osobnost od nas samih. Ipak, često se zbunimo kada moramo opisati svoj karakter odnosno kakva smo osoba.
 
A izjave poput “Ja sam sjajna osoba! Što više mogu reči o sebi?” neće proći, piše točka na i.
 
Konzultantska tvrtka Deloitte navodi kako postoje četiri vrste osobnosti na radnom mjestu: pionir, vozač, integrator i čuvar. Svaka od njih ima svoje pozitivne i negativne osobine. Na internetu možete naći kratki kviz koji će vam pomoći da saznate više o svojoj osobnosti na radnom mjestu te iz toga izvućete informacije koje će vam biti korisne tijekom razgovora za posao.
 
U nastavku možete pročitati još nekoliko savjeta o tome kako opisati svoju osobnost tijekom intervjua.
 

Proučite oglas za posao

 
Osim što su u oglasu navodene vještine potrebne za oglašenu poziciju, u opisu poslova često se navode atributi ili osobine koje poslodavci traže kod kandidata. Najbolji pristup je odabrati tri temeljne meke vještine i ispričati ukratko kako su vam te vještine dobro poslužile na prošlim poslovima.
 
Na primjer, da biste pokazali kako ste spremni preuzati inicijativu, mogli biste reći: “Ja sam menadžer, ali sam i osoba koja brine o ljudima. Na svom posljednjem poslu preuzeo sam odjel koji je imao veliku fluktuaciju. Uspio sam zadržati ljude nudeći fleksibilne rasporede rada, osiguravajući ugodno radno okruženje i pohvalama za dobro obavljen posao.”
 

Iskoristite povratne informacije treće strane

 
Reći da ste vođa je jedna stvar – potvrditi to navođenjem povratnih informacija bivšeg šefa ili kolege je mnogo uvjerljivije. Stoga podijelite mišljenje drugih o sebi kako biste istaknuli svoje kvalitete.
 
Jedan od načina da to učinite je da odgovorite na ovo pitanje kao da vas pitaju: “Kako bi vaše kolege opisale vašu osobnost?” Na primjer: “Moj šef mi stalno govori da sam timski igrač. Kad smo prošle godine zaostajali u velikom projektu, ponudio sam da ostanem duže kako bismo ispoštovali rok.”
 

Odaberite prave riječi

 
Prema Society for Human Resource Management, profesionalne udruga koja okuplja stručnjake s područja ljudskih resursa sa sjedištem u Virdžniji, poslodavci često više gledaju na meke vještine nego na tehničke sposobnostima poput čitanja s razumijevanjem  i matematike. Ako neke od traženih vještina dobro uklopite u svoj dgovor, to bi vas moglo učiniti atraktivnijim kandidatom.
 
Neke meke vještine koje poslodavci obično traže uključuju:
 
  • Integritet
  • Pouzdanost
  • Prilagodljivost
  • Profesionalizam
  • Timski rad
  • Poštovanje
  • Iskrenost
 
Kada odgovarate na bilo koje pitanje na razgovoru za posao, morate biti autentični i iskreni. Navedite kvalitete za koje smatrate da vas najbolje predstavljaju i na koje ste najponosniji.
 
Očito, želite istaknuti osobine koje će vas identificirati kao prirodnog kandidata za posao i kao kandidata čije su vrijednosti sukladne vrijednostima tvrtke. No, ako menadžer za zapošljavanje ne misli da odgovarate traženoj poziciji, bolje je da potražite posao u tvrtki koja je više u skladu s vašim vrijednostima i prioritetima.
 
Iako će vaš odgovor ovisiti o poziciji za koju se prijavljujete i, naravno, o vašoj osobnosti, evo nekoliko primjera dobrih odgovora.
 

Dobri odgovori

 
Za posao financijskog analitičara: “Imam vrlo analitički um. U svom posljednjem poslu to sam primijenio na niz zadataka…”
 
Za posao u službi za korisnike: “Po prirodi dobro riješavam probleme. Moj glavni cilj dok razgovaram s klijentima je riješiti njihov problem što je brže i učinkovitije moguće.”
 
Za posao administrativnog pomoćnika: “Vrlo sam organizirana osoba. To mi je dobro poslužilo na mom posljednjem poslu, gdje je moja sposobnost uočavanja detalja pomogla da uštedimo značajan iznos tvrtki.”
 
Za posao analitičara podataka: “Vješt sam u tumačenju podataka i pretvaranju tih podataka u korisne informacije.”
 
A ovo su odgovori kakve ne biste trebali izreći:
 

Loši odgovori

 
“Ja sam vrijedan radnik.” – Uh! Recite o sebi nešto što vas čini jedinstvenim, a ne nešto što  što je izrečeno već milijun puta.
 
“Ja sam društvena osoba. Vrlo lako sklapam prijateljstva i vrlo dobro utječem na ljude oko sebe.” – Ovaj odgovor je više usmjeren na vas. Usredotočite se na to kako bi vaša osobnost bila od koristi poslodavcu.
 
“Ja sam perfekcionist.” –  Perfekcionizam može dovesti do problema s upravljanjem vremenom, što može stvoriti velike brige poslodavcu.
 
“Ponosim se time što sam pouzdan zaposlenik. Uvijek dolazim na posao na vrijeme.” – Umjesto da kažete da možete ispuniti osnovne zahtjeve za posao – doći svakog dana na posao na vrijeme – istaknite neku svoju osobinu koja će vas učiniti vrijednijim u očima menadžera za ljudske resurse u usporedbi s drugim kandidatima.
 
Izvor: točka na i