U planiranje budućnosti tvrtke spada i prepoznavanje te treniranje najboljih od najboljih. Tako ćete biti sigurni da ste sami oblikovali ljude koji će preuzeti najviše pozicije u vašoj firmi kada se za to ukaže prilika. Pitate se kako ipak prepoznati dobrog zaposlenika? Počnite od sedam ključnih kompetencija!
Naravno, vaš ulog u zaposlenike, kao i svako drugo ulaganje, dolazi uz određeni rizik. Nikada ne znate tko će dati otkaz, a to se može dogoditi baš nakon što potrošite novac firme na njihovu obuku. Druga je zamka da osoba koja nastupa poput superzvijezde na poslovima niže razine ne mora nužno imati ono što je potrebno da bi se pokazala kao superzvijezda na poslu više razine. Obavljanje svog posla razlikuje se od upravljanja zaposlenicima ili procesima.
7 ključnih kompetencija dobrog zaposlenika
Jedan od načina kako rano možete prepoznati dobrog zaposlenika je promatranje njihovih ključnih kompetencija. To su jedinstvene sposobnosti koje su potrebne kompaniji kako bi se razvijala. Što to znači za vaše poslovanje? Najprije morate sjesti i razmisliti o tome što vašu tvrtku čini jedinstvenom. Zašto je vaša tvrtka drugačija i posebna i po čemu je bolja od konkurencije? Imajte na umu da uvijek postoji nešto što činite bolje od svojih konkurenta. Prepoznavanje tih stvari i traženje ljudi koji imaju sposobnosti u tim područjima ključ je za prepoznavanje visoko sposobnih ljudi koji će pomoći vašoj kompaniji, prenosi portal women in adria.
Ovo vam se može činiti kao suvišan zadatak, no on vam zaista može pomoći u pronalasku kvalitetnih ljudi. S druge strane, postoji sedam univerzalnih kompetencija koje bi trebao imati svaki zaposlenik koji teži kvaliteti i napretku kompanije. Svaki puta kada se zapitate je li vrijedno ulagati u nekoga, najbolje je da krenete od ovih 7 ključnih kompetencija, a kasnije im pridružite i one koje su svojstvene samo vama!
Pisana komunikacija
Je li vaša kompanija izvrsna u pisanoj komunikaciji s klijentima? Mnoge se tvrtke danas oslanjaju na pisanu komunikaciju kako bi prenijele svoje poruke – bilo putem formalnih prijedloga ili putem bloga na web mjestu tvrtke. Zaposlenik koji kao ključnu kompetenciju ima dobre vještine pisanja već ima određeni potencijal.
Ovo znači da mogu učinkovito i jasno komunicirati bez pogrešaka i pisati sadržaj prilagođen potrebama publike kojoj se obraćaju. Mnogo je lakše identificirati osobu nižeg ili srednjeg stupnja s ovom vještinom i osposobiti je za druge liderske osobine, nego poslati rukovoditelja na dopunski tečaj pisanja.
Izgradnja suradničkih odnosa
Svako poslovanje ovisi o odnosima – bilo unutarnjim ili vanjskim. Osoba koja pokazuje znakove ove kompetencije sigurno će pomoći vašoj kompaniji. Što neki odnos čini suradničkim? Zaposlenik koji pokazuje sposobnost izgradnje suradničkih odnosa izražava zanimanje za druge ljude, odvaja vrijeme za upoznavanje suradnika, podržava druge ljude u postizanju njihovih ciljeva i razvija dvosmjerne odnose.
Ova temeljna kompetencija presudna je za svaku funkciju, od upravljanja do prodaje, financija, korisničke službe i ljudskih resursa. Ljudi koji uspiju, vaše superzvijezde, razumiju da, da bi ispunili svoju radnu misiju, moraju izgraditi suradničke odnose s ključnim zaposlenicima.
Prikupljanje dijagnostičkih informacija
Kada se problem dogodi u vašoj organizaciji, osoba koja posjeduje ovu kompetenciju uvijek će ga pokušati analitički riješiti. Ovi zaposlenici ne samo da rješavaju problem, već i prikupljaju informacije o tome kako se problem uopće dogodio.
Ovo uključuje razgovor s ljudima, postavljanje pitanja radi dobivanja informacija, promišljeno donošenje zaključaka i dobro obrazložene odluke. Kompetencija prikupljanja dijagnostičkih informacija posebno je važna za HR menadžere i rukovoditelje u službama za korisnike.
Tehnička stručnost
Tehnička stručnost je jedna od kompetencija koja postaje sve važnija. Osoba s ovom sposobnošću traži uvijek traži tehnička rješenja za složene probleme, ali također razumije da tehnologija ne rješava sve.
Ljudi koji imaju ovu kompetenciju prate tehnološke promjene u svom području i ne boje se naučiti nove vještine. Kako se tehnologija nastavlja brzo mijenjati, izvrni bi zaposlenici trebali imati temeljnu sposobnost za neprestanim usavršavanjem u tom polju. Dakle, potražite osobu koja je tehnološki inteligentna i ne boji se promjena.
Samopouzdanje
Uspješan vođa mora imati povjerenja u sebe. Samopouzdanje također znači da možete pozitivno odgovoriti na negativne povratne informacije, a da pritom niste potpuno shrvani. Zaposlenik koji ima samopouzdanja govori kada je to potrebno i drži jezik za zubima kada je takav pristup primjereniji.
Ako je zaposlenik spreman govoriti, ali ne i šutjeti, to nije samopouzdanje. To je znak da osoba nije sigurna mogu li njezine ideje izdržati raspravu. Ili je druga crvena zastavica, jer osoba vjerojatno osjeća da je njezin put jedini ispravan put.
Osobna vjerodostojnost
Netko može biti izvrstan prodavač, ali ako često bježi od odgovornosti i svoj posao prepušta drugima, vjerojatno vam ne treba u firmi. Neko u koga zaista želite uložiti treba biti vjerodostojan. Trebaju vam ljudi koji su pošteni i pouzdani. Kako prepoznati dobrog zaposlenika s ovom kvalitetom? Tako za njega nikada ne dvojite da će učiniti pravu stvar.
Promišljanje o budućnosti
Da biste bili vođa, morate imati sposobnost dalekosežnog promišljanja. Ako znate dobro promisliti trenutnu situaciju, to će vas vjerojatno činiti dobrim radnikom, no ako možete donijeti odluke danas koje će vam pomoći sutra ili nekoliko mjeseci do nekoliko godina u budućnost, to će vas učiniti pravim vođom.
Ova temeljna kompetencija uključuje promatranje neke industrije u cjelini, a ne samo konkretnog poslovanja ili odjela. To znači stalni razvoj. Želite promovirati zaposlenika koji zna što se trenutno događa i kako postupati u budućnosti. Da biste to učinili, trebate mu pružiti opsežne informacije, prilike za učenje, razvojne mogućnosti i mentorstvo svojih iskusnih superzvijezda.
Izvor: women in adria