Radno sposobne osobe u prosjeku potroše 24 tjedna kako bi pronašle odgovarajući posao, a ponekad je potrebno poslati više od 100 prijava kako bi pronašli svoju poslovnu “srodnu dušu”. S druge, pak, strane recruteri prvi dojam o vama iz životopisa steknu u svega 6 sekundi. Jedna gramatička greška ili neprofesionalni mail može vas koštati prolaska dalje, dok vaša osobnost i domišljatost može igrati presudnu ulogu u selekcijskom postupku. Ako ste bar jednom u životu prolazili kroz selekcijski postupak sigurno znate da je to jedan od najstresnijih procesa za kandidate, ali i izazovan posao za poslodavce.
No, kako takvi procesi izgledaju kod perjanice hrvatskog gospodarstva, odlučili smo pokazati na primjeru najveće hotelske grupacije na Kvarneru, Liburnia Riviera Hotela d.d.. Ova kompanija već 70 godina uspješno spaja iskustvo, tradiciju poslovanja u hotelijerstvu i suvremene razvojne aspiracije. Zapošljavaju preko 1.100 djelatnika u 18 turističkih objekata, a samo u prošloj godini zaposlenicima su u prosjeku povećali plaće za 12 posto.
"Za naš selekcijski postupak i proces prijave kandidata mogli bismo reći da je prilično standardiziran. Natječaji u pravilu traju 15 dana, nakon čega naš tim zadužen za zapošljavanje započinje selekcijski proces.
Po završetku prvog kruga koji uključuje pregled životopisa, kandidate pozivamo na prvi selekcijski intervju, a zapošljavanje i potraga za idealnim kandidatom u prosjeku traje do mjesec dana. S obzirom na to da imamo širok spektar radnih mjesta, proces odabira najboljih osoba nerijetko ovisi i o samim pozicijama. Tako primjerice za radna mjesta hotelskih operacija postoji samo jedan krug razgovora, dok s kandidatima koji se javljaju na voditeljske pozicije prolazimo dva kruga intervjua, a za specifična radna mjesta koristimo i razne oblike pred testiranja: situacijske testove, upitnike osobnosti, rad na projektima i sl.", pojašnjavaju iz kompanije.
Ljubaznost i komunikativnost glavni su aduti koje traže
"Komunikacija je temelj svih poslovnih procesa i baza naše profesije. Humani pristup, srdačnost, ljubaznost, pristupačnost i nasmijanost glavne su socijalne vrline koje tražimo kod budućih radnika", kazali su.
Upravo su te osobine vrijednost koja će i kandidatima bez iskustva otvoriti vrata u Liburnia Riviera Hotelima.
"Osobama bez iskustva nudimo početne pozicije, poput pomoćnog konobara ili pomoćnog kuhara, a ako se pokažu uspješnima nudimo im mogućnost napredovanja", dodaju.
Osim komunikacijskih vještina od kandidata se očekuje i poznavanje stranih jezika bez kojih, kako nam objašnjavaju, u hotelskoj industriji teško možete opstati. Recepcioneri osim iskustva, moraju poznavati dva strana jezika, a voditelji uz jezike moraju dobro vladati informatičkim sustavima.
Poznavanje njemačkog jezika može igrati presudnu ulogu, s obzirom da većina gostiju dolazi upravo iz tog govornog područja.
Baš kao i u većini kompanija, novi zaposlenici Liburnia Riviera Hotela prilikom dolaska na posao prolaze svojevrsnu obuku. Sada smo u procesu pripreme novog onboarding plana, koji će podrazumijevati orijentaciju u socijalno okruženje i uvođenje u poslovne zadatke. Preciznije rečeno, novi zaposlenik će na raspolaganju imati mentora koji će ga uvoditi u posao i s kojim će prolaziti pojačanu edukaciju kako bi što lakše i brže postao samostalan. Osim toga, radnici prilikom potpisivanja ugovora dobivaju brošuru s najvažnijim informacija poput poslovne kulture, bontona, pravilnika i slično.
"Trenutno radimo na osvježavanju onboarding procesa koji će biti detaljniji i konkretniji, što će dodatno utjecati na zadovoljstvo naših novih kolega. Trudimo se učiti na vlastitom iskustvu kako bi svaki proces iz godine u godinu učinili što boljim i naprednijim", ističu.
Sezona nam je gotovo pa nestala
Prilagodba novim trendovima na tržištu rada nužna je kako bi držali korak s vremenom. Koliko se njihovo poslovanje mijenja pokazali su nam i na primjeru. Kako navode, prije tri godine izvan sezone imali su otvoren jedan hotel, dok su u 2022. u istom periodu radila četiri hotela, a tu brojku ove godine planiraju i povećati.
"Možemo reći kako se kod nas sezona izgubila. Naravno, najviše posla i dalje ima u ljetnim mjesecima, ali potreba za cjelogodišnjim turizmom je sve veća. Upravo nas ti trendovi motiviraju da iz godine u godinu imamo sve više stalnih zaposlenika, ali i stalnih sezonaca", objašnjavaju.
Da je tome tako pokazuje i činjenica da su ove godine osigurali dodatnih 15% ugovora na neodređeno vrijeme u odnosu na prošle godine te popratili taj proces s nebrojenim internim promocijama. Trenutno imaju više od 600 zaposlenika od kojih je 50 stalnih sezonaca.
Zaposlenici su im na prvom mjestu
Kako smo i ranije naveli, u Liburnia Riviera Hotelima zaposlenici ostaju i više od 30 godina, a razlog tome krije se u velikom broju različitih pogodnosti koje nude svojim radnicima. Osim redovitih primanja i kontinuiranog rasta plaća, zaposlenicima nude smještaj, dva obroka te naknadu za prijevoz do radnog mjesta u stvarnim troškovima prijevoza. Zaposlenicima je osigurana preraspodjela radnog vremena, a dodatno plaćaju i noćni rad, božićnicu, mjesečne nagrade, ali i darove za djecu koje zbog sezonskih zaposlenika isplaćuju u rujnu. Također, ušli su u vladin program stipendiranja mladih, a uskoro pokreću vlastiti proces pripravništva.
"Iz godine u godinu unaprijeđujemo svoje poslovanje, uvodimo nove pogodnosti za zaposlenike, pripremamo veliki edukacijski plan, ali i reviziju plaća i unaprjeđenja s ciljem povećanog zadržavanja zaposlenika. Ispred nas je još dug i dinamičan put", zaključili su.