OVI indeks za svibanj, kada ga se uspoređuje s istim mjesecom prošle godine, raste već 15 mjeseci zaredom, stoga ne čudi zaključak kako trenutne razine potražnje za radom značajno nadmašuju potražnju u pretpandemijskom razdoblju. Naime, prema OVI indeksu za svibanj 2022. godine potražnja za radom je za 43 posto veća u odnosu na svibanj 2021. godine, ali i 25 posto veća u odnosu na pretpandemijski svibanj 2019. godine. Desezonirana vrijednost indeksa za svibanj pokazuje kako se radi o rastu od 7 posto u odnosu na desezoniranu vrijednost indeksa u travnju ove godine. Kao i prošli mjesec, ova pozitivna kretanja rezultat su i priprema za nadolazeću turističku sezonu. Najtraženija zanimanja su prodavač, konobar i kuhar, a oko 16 posto oglasa je vezano uz sezonske poslove, što je iznad godišnjeg prosjeka. Oko 44 posto oglasa za posao je nudilo ugovor na određeno, a 40 posto ugovor na neodređeno. Oko 1,5 posto oglasa za posao spominjalo je mogućnost rada od doma, dok je 2,9 posto oglasa bilo usmjereno na umirovljenike.
Što je OVI?
Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2015.).
Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2015. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.