Svaka uspješna priča počinje dobrom idejom. Iskrom inspiracije koja pokreće. Privlači druge. I raste. Sve dok ne postane toliko velika i snažna da je ništa više ne može zaustaviti.
Sličan razvojni put tijekom posljednjih desetak godina prošla je HR Days konferencija.
Najveće regionalno okupljanje HR zajednice, posvećeno nastanku nezaboravnih iskustava, promišljanju o trendovima u struci te razmjeni znanja (i originalnih ideja!), prvi put je održano u ožujku 2013. godine u Rovinju, pod krilaticom 'HR kao pokretač promjena'.
Usprkos našem iskrenom uvjerenju kako je konferencija ovog tipa nasušno potrebna domaćem tržištu rada, prve Dayse smo ipak dočekali sa 'suzdržanim optimizmom'. Jer svi vrlo dobro znamo što se dogodi onima presigurnima u sebe koji poput nesretnog Ikara lete preblizu Sunca. Međutim, dolazak više od 140 sudionika iz Hrvatske i regije na konferenciju u proljeće te 2013. potvrdio nam je kako naš 'let' vodi do zamišljenog cilja, a lista onih koji nam se žele pridružiti na tom putovanju svakom sljedećom godinom postajala je sve duža.
Danas, dok s nestrpljenjem iščekujemo ovogodišnje, jubilarno 10. po redu izdanje naše konferencije, sa sigurnošću možemo reći kako su HR Daysi zavrijedili status nezaobilaznog mjesta susreta svih ljudi koji predano rade na razvoju ljudskih potencijala.
Istovremeno, riječ je o MojPosao projektu kojim se osobito ponosimo. I priči koju predanim radom i ulaganjem nebrojenih radnih sati 'piše' uigran tim ljudi.
Krenuli smo od nule, kontinuirano učeći i nadograđujući naš HR Days tim, a svako novo izdanje konferencije je bilo za stepenicu ili dvije bolje od prethodnog. Čak i u ovim pandemijskim okolnostima kada smo po prvi put HR Dayse održali u hibridnom obliku - dijelom uživo, a dijelom online. To ne bi bilo moguće bez velikog doprinosa svakog tvrtkinog odjela, odnosno svakog pojedinca koji kroz cijelu godinu predano rade da našim klijentima ponude ono što očekuju, ali i zaslužuju, Igor Žonja, direktor portala MojPosao.
Pratimo i pokrećemo trendove u HR-u
Krenimo od Gabrijele Cvetnić.
Od prvog dana konferencije, u vrijeme dok se još uvijek potpisivala djevojačkim prezimenom, Gabi je uvijek bila 'tu negdje'. U početku je u ulozi asistentice širom otvorenih očiju spremno prihvaćala sve zadatke kako bi naučila što je moguće više, kasnije je napredovala radeći 'rame uz rame' s tadašnjom voditeljicom marketinga i cjelokupnog projekta, a potom je, kad je njena obuka završila, preuzela organizaciju konferencije i pripremu programa. „HR Days konferencija mi je baš puno toga dala u profesionalnom smislu: važnost brige o detaljima, odnosi s klijentima, organizacijske vještine, vođenje projekta, usavršavanje engleskog jezika… nebrojeno mnogo toga“, ističe Gabi.
Trenutno je, pojašnjava, zajedno s kolegicom Marinom iz odjela ljudskih potencijala zadužena za programski dio konferencije. U prijevodu, to znači da svaki predavač, tema, ideja ili koncept najprije prođe kroz njihove ruke i tipkovnice. Kako bi program dobio priželjkivani izgled i smisao, o svemu detaljno promišljaju i savjetuju se s kolegama iz struke.
„Naša misao vodilja je da HR Daysi moraju pratiti i pokretati trendove u HR-u. Primjerice, 2017. smo pričali o Agile HR-u koji tek sada počinju kompanije primjenjivati i to još uvijek ne u punom opsegu. Također, mora imati komponentu networkinga i nuditi priliku za međusobno upoznavanje, pričati o aktualnostima lokalnog tržišta rada i progovarati o izazovima s kojima se naši poslodavci susreću.“
Zahvaljujući tom pristupu, kroz prethodnih desetak godina uspjeli smo stvoriti najveću HR konferenciju na ovim prostorima, ponosno će Gabi. Međutim, kako naglašava, u cijeloj priči nije toliko bitan taj epitet ‘najveća’, nego činjenica da ljestvicu izvrsnosti, koju postavljamo u neizrečenom 'dogovoru' sa sudionicima konferencije, podižemo iz godine u godinu.
Utrka sa samim sobom
Evaluacijski upitnici nakon konferencije su nam najvrjedniji alat koji nam svaki put budu polazišna točka kod planiranja sljedeće konferencije. "Pomno ih iščitavamo, najmanju sitnicu koja nije bila ‘na razini’ nastojimo promijeniti i popraviti ako je u našoj moći", zaključuje Gabi.
„To je, u suštini, utrka o kojoj se ti sam sa sobom stalno natječeš“, nadovezuje se Ivana Omerović, kodnog imena 'Omer'.
MojPosao timu pridružila se početkom 2019., došavši s nenadmašnim backgroundom u organizaciji evenata različitih vrsta. Isprva je obnašala Gabrijelinu 'desnu ruku' (a nerijetko i lijevu), a 2020. je, u vjerojatno najnezgodnije vrijeme zbog dolaska koronakrize, preuzela vođenje projekta. Na pitanje kako izgleda jedan njen uobičajen radni dan, kreće nabrajati.
„Paaaa... Kao voditelj projekta koordiniram sve aspekte konferencije. Od prodaje, marketinga, organizacije sponzorstva, smještaja, programa, tehničkog i razvojnog djela, produkciju i realizaciju novih ideja, dodatni sadržaj, organizaciju partija, koordinacije internog tima koji sa mnom radi na konferenciji…“.
U tjednima koji prethode konferenciji Omer se osjeća poput 'vatrogasca koji stalno gasi požare'. Tu je gomila mailova i telefonskih poziva s dobavljačima, partnerima, klijentima i kolegama, a tada se pripremaju i sve one detaljne agende za program i voditelje. Zbog svega toga priznaje da nikako ne bi mogla bez svoje 'svete' tablice u koju si iz godine u godinu zapisuje sve sitnice koje konferenciju čine onim što jest – najboljom HR konferencijom u regiji.
HR Daysi ove godine slavi deseti rođendan, a na pitanje čemu duguju svoju dugovječnost, Ivana spremno odgovara.
„Prije svega, to je želja da jednom godišnje okupimo cijelu HR zajednicu i odlično se provedemo. S druge strane, ono što nas je održalo na visokom nivou svakako je kvaliteta programa, vrhunska organizacija i odlična energija koja nikoga ne može ostaviti ravnodušnim!'', ističe.
Klijenti su definitivno prepoznali vrijednost HR Daysa pa neki svoje mjesto rezerviraju i šest mjeseci unaprijed. Jako velika vrijednost konferencije je networking. Prije nekoliko godina organizirali smo tzv. ’speed dating’, radionicu u okviru koje su se svi međusobno upoznali i popričali par minuta. To upoznavanje kolega koje se dalje nastavlja neformalno, u pauzama uz kavu, kroz razmjenu znanja i iskustva, je neprocjenjiva vrijednost, Nataša Pučar, voditeljica odjela Prodaje
Nema HR-ovca u Hrvatskoj koji nije čuo za Dayse
Prije desetak godina, u vremenu koje bismo mogli opisati 'erom prije HR Daysa', u Hrvatskoj se o ljudskim potencijalima i njihovoj vrijednosti za poslovanje tvrtki niti izbliza nije pričalo kao što je to slučaj danas. Ti odjeli su bili nepravedno zapostavljeni, kazala je Katarina Zupković, nekadašnja marketingašica, a odnedavno neumorna 'lokomotiva' odjela projekata.
"Danas, desetak godina poslije, svjedočimo važnosti HR-a u tvrtkama svih veličina - odgovorni su za razvoj i upravljanje ljudskim potencijalima, inovacije, employer branding… Praćenjem i nametanjem trendova te povezivanjem HR zajednice, Daysi su dali snažan vjetar u leđa razvoju struke", poručuje.
Nedugo po dolasku na MojPosao, a taj važan trenutak dogodio se u jesen 2015., Kate je dobila priliku sudjelovati u pripremi tadašnje, a sveukupno 4. po redu, HR Days konferencije. Najprije su to, priča nam, bili administrativni poslovi: unos sadržaja na web, komunikacija s dobavljačima promotivnih materijala i sl. S godinama je njena odgovornost rasla, a ove godine ima 'pune ruke posla'.
"Iznimno sam sretna što sam uključena u pripremu jubilarne 10. konferencije! Pored organizacije i marketinga, čime sam se i ranije bavila, sada sam dobila priliku raditi i prodajni dio konferencije. Iako se s tim dosad nisam susrela, učim na svakom primjeru i od svakog klijenta. Tu bih posebno istaknula baš komunikaciju s klijentima - nevjerojatna je količina pozitivne energije koju dobijem prilikom razgovora. Kada čujem izjavu poput ’nema HR-ovca u Hrvatskoj koji nije čuo za HR Days konferenciju’, dodatno potvrdim svoj stav da zaista činimo nešto kvalitetno i svrhovito", ističe Kate.
Ono što HR Dayse čini posebnima je 'živa organizacija', radi se o ogromnom eventu koji sa sobom nosi brojne izazove, a kako se konferencija približava, ti izazovi svakim danom postaju sve veći, napominje.
Međutim, iako će u tjednima koji slijede njeni radni dani postepeno gubiti uobičajenu strukturiranost i postajati sve hektičniji, Kate uopće ne sumnja kako će 'sav posao ponovno biti odrađen na vrijeme i da ćemo deseti put zaredom opravdati povjerenje svih posjetitelja'.
O HR Daysima se uvijek priča
Ovako velika konferencija obuhvaća pripremu od nekoliko mjeseci tijekom kojih se paralelno provode prodajne i marketinške aktivnosti, priprema scenarij i osmišljavaju aktivnosti za samu konferenciju.
„Nikad se ništa ne prepušta slučaju. Čim završi jedna, već su svi u organizaciji orijentirani na novu godinu i novu konferenciju. Daysi su uvijek tema, bila njihova „sezona“ ili su još daleko. Uvijek se priča što pružiti našim klijentima, kako im osigurati najviše za uloženo. Kao i u svakom projektu, i u ovom su se mijenjali ljudi, odlazili su i dolazili, ali tko god je bio uključen dao je svoj obol i pokušao konferenciju podignuti na još višu razinu", otkriva Mateja Šalić, asistentica u marketingu, koja se okušala u različitim ulogama vezanim uz organizaciju konferencije.
„Po dolasku u MojPosao bila sam zadužena za „party“, koji mi je bio predstavljen kao tulum godine, a konferencija kao nešto što je izuzetno bitno u našoj firmi“.
Kad tek kreneš, dodaje, nisi ni svjestan što te čeka pa ni nemaš neki veliki strah, ali kad odradiš jednu konferenciju, kad vidiš koliko ljudi daju sebe i što se sve „odvija iza kulisa“ onda tek postaneš svjestan koliko je to bitan i važan projekt, priča Mateja.
Nakon početne „male“ uloge, s vremenom je dobivala sve veća zaduženja. Bavila se organizacijom prijevoza predavača, pregovarala s hotelima oko smještaja i brinula o akreditacijama, a konačna nagrada je došla lani. „Ono na što sam osobno najviše ponosna, je to što sam prošle godine bila zadužena za cijeli program konferencije i to je uistinu velika odgovornost. Konferencija nam je izuzetno bitna, klijenti je vole i iskazuju nam povjerenje pa je samim time osmisliti program koji će ih oduševiti bio izuzetno težak zadatak“.
Istovremeno je, posebno to želi naglasiti, uskočila u 'velike cipele' svojih kolegica koje su prethodnih godina napravile vrhunski program. Tu su sati pregledanih videa, čitanja o najboljim predavačima, biranja aktualnih tema, pregovaranja s istim tim predavačima, organizacije prezentacija,radionica i masterclassova, dolaska samih predavača, puštanja programa live te, naposljetku iščekivanja kako će publika reagirati. „Sve je to uistinu izuzetno težak posao. Ono što taj posao čini lijepim i slatkim je početak konferencije, izlazak samog predavača na pozornicu i reakcija publike kad konferencija krene. Kada počnu stizati izuzetno pozitivne reakcije, kada su svi zadovoljni, nema veće nagrade od toga“, tvrdi Mateja.
Prema njenim riječima, upravo zato je HR Days konferencija „uistinu vrijedna svakog uloženog truda i svake uložene kune. Ne samo za nas kao organizatore nego i za sve klijente. Predivna priča koja okuplja veliku zajednicu i koja daje puno. Iskustvo koje valja doživjeti“, u zaključku će Mateja.
Pridružite nam se na jubilarnim, desetim HR Daysima, 21. i 22. rujna u Rovinju!