Kratke majice, hlače, haljine i sandale polako, ali sigurno izašle su iz mračnih dijelova naših ormara, a s njima i prve procjene o nadolazećoj turističkoj sezoni. Kada bi brojke ovogodišnje turističke sezone bazirali na rezultatima predsezone, perjanica našeg gospodarstva mogla bi nadmašiti rekordnu 2019. godinu, kada je Hrvatska od stranih gostiju uprihodila 10.5 milijardi eura. U prvom kvartalu ove godine zabilježeno je 1.9 milijuna turističkih dolazaka, što je 10 posto više nego u istom razdoblju lani te 5,1 milijuna noćenja, što je rast do 9 posto, pokazali su to podaci HTZ-a iz sustava eVisitor i eCrew.
Unatoč pozitivnim najavama i očekivanjima, čini se kako će se gospodarski najsnažniji sektor i ove godine suočiti s gorućim problemom domaćeg turizma - kroničnim nedostatkom radnika. Kako smo i ranije prenosili, ta je brojka sada dosegla 30.000. Najtraženiji su konobari i kuhari, prodavači, sobarice te hotelijersko osoblje. Na ovaj problem, članovi turističkog sektora, upozoravali su još u rujnu prošle godine. Naime, tada su pokazali kako je hotelijerski sektor izgubio oko 750 milijuna kuna jer je veliki broj hotela zbog manjka radne snage morao zatvoriti svoja vrata. Blagi pomak, po ovom pitanju napravila je mjera stalni sezonac u koju se od siječnja do kraja ožujka prošle godine uključilo 1.450 radnika, dok je ove godine na mjeri prijavljeno 2.011 stalnih sezonaca.
Na portalu Moj Posao objavljeno više od 2.000 oglasa za sezonce
Da su ugostiteljski i turistički djelatnici najtraženiji pokazuju i rezultati istraživanja postala MojPosao prema kojima je ovaj sektor, uz ljudske resurse, u posljednjih godinu dana zabilježio najveći rast potražnje za radnom snagom.
Dosad je u 2022. godini na portalu MojPosao objavljeno više od 2.000 oglasa za sezonske radnike (od ukupno 24.000 oglasa za posao) što je dvostruko više (105 posto) nego prošle godine te 22 posto više nego 2019. godine. Od toga čak 72 posto oglasa za sezonske radnike odnosi se na kategoriju Turizam i Ugostiteljstvo. Druga kategorija u kojoj su zastupljeni sezonski radnici je Prodaja, koja čini osam posto oglas.
Što se tiče zastupljenosti po županijama, najviše sezonskih radnika tražilo se u Splitsko-dalmatinskoj 32 posto, Istarskoj 23 posto, Primorsko-goranskoj 22 posto te Dubrovačko-neretvanskoj županiji 15 posto.
Otvoreno gotovo 700 natječaja
Trenutno je na portalu MojPosao otvoreno 690 natječaja u sektoru turizma i ugostiteljstva od čega je njih 400 namijenjeno sezonskim radnicima. Među oglasima za sezonce najtraženiji su konobari čija se vještina traži duž cijele jadranske obale. Slijede ih kuhari, pomoćni kuhari i pizza majstori te sobarica i recepcioneri. Osim njih traženi su i sezonski radnici u prodaji, voditelj prodaje, dostavljači, skladištari te vozači.
Detaljnu listu oglasa možete potražiti na portalu MojPosao.