Kvalitetan odnos s kolegama često čini razliku između posla koji nas ispunjava i onoga koji nas iscrpljuje. Bez obzira koliko nam posao sam po sebi bio zanimljiv, atmosfera među kolegama može nas motivirati ili potaknuti da potražimo sreću negdje drugdje. Iako se često govori o plaći, mogućnostima napredovanja ili pogodnostima kao razlozima za ostanak ili odlazak iz tvrtke, odnos s kolegama jedan je od ključnih čimbenika za zadovoljstvo na poslu.
Prema najnovijem istraživanju koje je proveo Monster, trećina zaposlenika (31%) smatra da ne rade u okruženju u kojem se cijene pristojnost i bonton.
Iako su norme ponašanja na radnom mjestu danas možda drugačije nego u prošlosti, zaposlenici i dalje visoko vrednuju poštovanje osnovnih pravila. Gotovo 7 od 10 ispitanika reklo je da bi razmotrili napuštanje poslodavca ako tvrtka ne bi imala jasne politike o pravilima poput točnosti i komunikacije.
Evo koje ponašanja na radnom mjestu su prema istraživanju najiritantnija:
- Neurednost
- Tračanje
- Korištenje neprimjerenog jezika
- Neodgovaranje na poruke
- Stalno kašnjenje na sastanke
Kako izbjeći najčešće greške u ponašanju na poslu?
Neka ponašanja čine se očita, poput stalnog kašnjenja na sastanke ili intervjue. Međutim, druga su subjektivnija. Ono što jedan kolega smatra "neprimjerenim jezikom" za drugog može biti bezazleno. Stručnjak za karijere, Brandon Smith, savjetuje izbjegavanje riječi koje bi mogle otuđiti kolege, uključujući generacijski sleng, sportske analogije ili reference na specifične filmove i serije, osim ako su takvi izrazi uobičajeni unutar tima.
Još jedna uobičajena greška je neodgovaranje na e-mailove i pozive. "Kada nema komunikacije, ljudi obično pretpostavljaju najgore," kaže Smith.
Jedan od najbržih načina za stjecanje povjerenja i vjerodostojnosti na poslu jest odgovaranje u razumnom roku. Smith preporučuje da se na poruke odgovara unutar 24 sata, makar kratkom potvrdom poput: "Potvrđujem primitak, poslat ću detaljniji odgovor uskoro."
U pozadini ovih grešaka često leži sebičnost, što je nepoželjna osobina u svakom radnom okruženju. "Ne želite imati stav 'ja sam najvažniji i sve se vrti oko mene'," kaže Smith. Umjesto toga, važno je biti obziran prema tuđim osjećajima i pristupiti poslu s željom za suradnjom i pomoći drugima. Taj način razmišljanja može vas daleko odvesti u karijeri.
Izvor: cnbc make it