Nakon pada u siječnju, OVI indeks je prema desezoniranim podacima u veljači također zabilježio pad, i to od -4,6 posto u odnosu na prethodni mjesec, što kumulativno od početka godine iznosi -9,8 posto smanjenja od prosinca 2024. Na godišnjoj razini je pak zabilježen puno veći pad od -10,9 posto, što djelomično odražava činjenicu da je prošlogodišnja veljača imala jedan dan više jer se radilo o prijestupnoj godini. Posljednji je put dvoznamenkasti pad zabilježen u veljači 2021., također nakon prijestupne godine. U posljednjih 12 mjeseci indeks se smanjio za -3,6 posto u odnosu na prethodnih 12 mjeseci, a sudeći prema desezoniranim podacima za prva dva mjeseca ove godine, izvjestan je pad na kvartalnoj razini u prvom tromjesečju ove godine.
Prodavač, kuhar i konobar i dalje su top tri najtraženija zanimanja, vozači su na petom mjestu, a ove su godine knjigovođe zamijenile skladištare na četvrtom mjestu najtraženijih zanimanja. Svih pet zanimanja zabilježila su smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini i zajedno doprinijela padu indeksa od -4,4 postotna boda. Najveće apsolutno smanjenje broja oglasa na godišnjoj razini u veljači zabilježeno je u zanimanjima prodavač i skladištar, dok je najveće povećanje opaženo kod učitelja i medicinskih sestara. U odnosu na veljaču 2024. godine, značajnije se povećao udio oglasa u kojima se tražila visoka kvalifikacija (s 21,1 na 24,8 posto), dok se istovremeno udio oglasa u kojima se tražila srednja kvalifikacija smanjio sa 64,6 na 60,7 posto. Kao i prethodnih mjeseci, udio oglasa u kojima se nudi ugovor na neodređeno porastao je s 51,6 na 54,9 posto, dok se udio oglasa u kojima se nudio ugovor na određeno u godinu dana smanjio s 36,6 na 35,1 posto. Što se geografske raspodjele poslova tiče, broj oglasa zabilježio je smanjenje u svim regijama, ali najviše u središnjoj Hrvatskoj, i to za -8,8 posto. U toj je regiji najviše pao broj oglasa u zanimanjima prodavač, skladištar i serviser, a najveće povećanje zabilježeno je u zanimanjima medicinska sestra, učitelj i djelatnik u financijama.
Što je OVI?
Online Vacancy Index (OVI) mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu, Zagreb u suradnji s portalom MojPosao. Svrha indeksa je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom. OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2020.).
Indeks se tumači tako da vrijednosti veće od 100 predstavljaju rast u odnosu na 2020. godinu, a vrijednosti manje od 100 smanjenje u odnosu na baznu godinu. Indeks je desezoniran metodom X-12-ARIMA.