Potaknuti uspjehom mnogih startupovaca koji su se istaknuli posljednjih godina, sve je više onih koji se žele ostvariti u pokretanju vlastitog posla. No, u tome ne uspijevaju svi, što nije neobično jer je u startup potrebno uložiti i novac i vrijeme i trud. Za uspjeh startupa potrebno je i stvoriti proizvod ili uslugu, ali ih i uspjeti probati. Pa iako to mnogima ne djeluje prezahtjevno, počeci su često puni problema, a prvih nekoliko godina je najrizičnije. Upravo zato donosimo nekoliko savjeta kako ostati na pravom putu kod pokretanja startupa, piše Lider.
1. Istražite tržište i nađite publiku
Prije samog ulaska u posao potrebno je napraviti temeljito istraživanje. Važno je iskoristiti vrijeme za kvalitetno istraživanje tržišta, asortimana proizvoda i ciljane publike. Prema podacima CBI Insights, platforme za poslovnu analitiku, 35 posto startupova propada jer nisu zadovoljili potrebu tržišta, već su se fokusirali na problem koji je zanimljiv, navodi The Guardian. Stoga je pronalazak ciljane publike pri pokretanju posla čak i važnije od poslovne ideje ili proizvoda.
2. Definirajte temeljne vrijednosti
Osnivači startupova moraju stvoriti proizvod koji predstavlja nešto više od pukog profita. Ljudi se sve više povezuju s ciljevima, a ne s tvrtkama. Istraživanje je pokazalo da se 79 posto Britanaca trudi kupovati proizvode kompanija s kojima dijele vrijednosti, navodi The Guardian. Zato treba jasno istaknuti za što se startup zalažete i zašto – od zapošljavanja talenata do inovacije proizvoda.
3. Ništa bez brendiranja
Kada je u pitanju startup svijet, više od 1,5 milijuna tvrtki bori se za pažnju i kupce na tržištu, što svakom novom otežava isticanje iz gomile, navodi Business touch magazine. Upravo zato izgradnja brenda koji se ljudima sviđa i kojem vjeruju jedna je od ključnih stavki uspjeha, iako je težak zadatak. Brend koji mora biti atraktivan, uzbudljiv i privlačan, ali i ulijevati povjerenje. S izradom identiteta proizvoda ili usluge startup se može učinkovito plasirati na tržište.
4. Važna je mreža podrške
Veliku ulogu u stvaranju podrške od strane kupaca ili klijenata igra spomenuto brendiranje. No, to nije jedina potrebna podrška. Kako se ne bi osjećali usamljeno, važno je izgraditi mrežu poznanstva drugih osnivača koji su voljni komentirati, dijeliti iskustva i ponuditi podršku. Često postoje i razna udruženja koja mogu ponuditi takvu vrtu podrške.
5. Nastavite dalje kada pogriješite
Istraživanje Fundsquirea, globalne mreže za financiranje startupova, otkrilo je da 20 posto startupova propada unutar prve godine, a njih 60 posto unutar prve tri godine poslovanja, navodi The Guadian. Svejedno, osnivači ne bi trebali biti paralizirani strahom od neuspjeha, već ako žele postići nešto veliko, moraju preuzeti rizik i učiti iz grešaka.
6. Bez zaposlenika nema poslovanja
Sve se češće pokazuje da se tvrtke zaista bore kako bi dobile kvalitetne zaposlenike. Zato je u ljudima potrebno potaknuti želju za rad – i to da rade baš za vas. Zaposlenike treba motivirati da idu na posao svaki dan i butu produktivni, da dijele vrijednosti cijele kompanije i da svi budu tim.
7. Otvorenost novim idejama
Nove ideje su ono što plasira proizvod i posao čini uspješnim. Najbolje tvrtke uvijek pomiču granice onoga što mogu učiniti i uvijek potiču ljude na inovacije. Nove ideje ključne su za prilagodbu vremenu koje se brzo mijenja, posebno u posljednje dvije godine, te pridonose otpornosti.