Otvorili smo vrata jubilarne 10. HR Days konferencije koja "pod povećalo" stavlja drugačije oblike vodstva
Novosti s tržišta rada

Otvorili smo vrata jubilarne 10. HR Days konferencije koja "pod povećalo" stavlja drugačije oblike vodstva

Deseta po redu HR Days konferencija “pod povećalo” staviti drugačije oblike vodstva, zasnovane na prepoznavanju i razvoju potencijala zaposlenika, izgradnji prijateljskih odnosa te poticanju snažne inkluzivne kulture.

Pilar Cabral Majerović: Unlocking Emotions in Business World… Unlocking What?

Pilar Cabral Majerović sa svojim predavanjem na temu “Unlocking Emotions in Business World… Unlocking What?” odlučila nas je uvesti u jedan, ponalo novi svijet poslovanja. Svijet koji je okrenut emocijama. “Emocije su od pamtivijeka s nama. Ona nas čine ljudima”, kazala je.

Kako objašnjava, upravo su emocije ključne za našu poslovnu budućnost. Kolika je njihova jačina, pokazala nam je i putem male radionice. Sudionike je zamolila da s ljudima pokraj sebe podijele neko pozitivno ili negativno iskustvo iz poslovnog života kojem su svjedočili proteklih dana. I dok su jedni prepričavali svoju priču, drugi su morali pratiti emocije koje njihov sugovornik pokazuje. Na kraju male radionice, otkrili smo kako većina ljudi prije s drugima (potpunim strancima) dijeli ono negativno iskustvo. A zašto je tome tako? Pa, prema njenim riječima to je jednostavno lakše, ali i da smo tako isprogramirani. Svoju tezu potkrijepila je činjenicom kako ljudi često kada ih pitamo kako su, zapravno ne otkrivaju svoje pravo stanje.

Odgovor dobro sam, ne pokazuje emociju. To je jednostavno pristojni odgovor kojeg smo prigrlili”, kazala je, te dodala kako emocije možemo promatrati i kroz ilustraciju jahača slona. 

Jahač predstavlja naš intelekt, slon emociju, a put koji idemo okruženje”, objasnila je te nastavila kako se u trenutku kada nas naše emocije izbace “iz sedla” moramo zapitati leži li krivac takve reakcije u okolini koja nas okružuje.

Kada kompaniju obuzme negativna unutar kolektiva, ona pati. Ovaj problem možemo riješiti na jedan jednostavan način, a to je razgovor. Razgovor je moćan alat. Omogućava nam da sagledamo drugu osobu, ali jedino ako ćemo ju slušati i aktivno sudjelovati u razgovoru”, dodala je.

Ok je osjećati se loše, ok je biti frustriran, ljut, ali i sretan. Nismo od čelika - sve su to osjećaji s kojima moramo naučiti živjeti”, poručila nam je. 

Svojevrsno rješenje problema pronašla je u tzv. RULER izrazu. Preciznije, svako slovo predstavlja putanju otkrivanja i suočavanja s emocijama. R tako predstavlja prepoznavanje emocija, vlastitih i tuđih. U je razumijevanje uzroka i posljedice koju takva emocija nosi, L predstavlja imenovanje emocije, E stoji za izražavanje, dok posljednje R pokazuje način na koji ćemo tu emociju izraziti. 
Kada bi savladali ovaj “ruler” tada bismo shvatili kako se ljudi u našoj radnoj okolini osijećaju. Što je ono što muči, s koji problemima se bore te kako im možemo pomoći.

Emocije nisu unutarnja buka, one su signal da nešto nije ok, da nešto moramo mijenjati kako bi nam život bio bolji i ispunjeniji. Kada jednom vidite ljude kako se otvaraju i otkrijete sve pozitivne stvari koje uz to idu, pitat ćete se zašto emocije niste i ranije prigrlili u svoju poslovnu zajednicu. Čak i vi, kao jedinka možete postati glavni kotač promjena. Sve što morate učini je svijetu pristupiti s osmijehom na licu”, zaključila je

Daniela Landherr:  How Work Culture Drives Innovation

Jeste li ikada promatrali one slatke male pingvine. E sad, znate li kako izgledaju dok love?” - upitala je začuđenu publiku Daniela Landherr, bivša Googleova korporativna voditeljica.

Iako na samom početku nikome nije bilo jasno “što pjesnik želi poručiti” svojom pričom, u kratkom roku svih smo shvatili o čemu govori. Naime, pingvini tijekom lova u prvi red izguraju jednu jedinku iz jata, koja zbog silne gužve na rubu ledenjaka jednostavno mora pasti u more. U tom trenutku ostatak pomno promatra što će se dogoditi. Hoće li taj, jadni, mali pojedinac iz vode izroniti živ i sit ili će nastradati. Nakon što su ustanovili da je more sigurno za ulazak, ostatak jata kreće u lov. 

Sličan scenarij možemo vidjeti i u svijetu rada. U toksičnim kompanijama uvijek postoje pojedinci koje ostatak tima promatra hoće li pasti ili će se uzdići. Svoju tezu, Landherr je potkrijepila i vlastitim primjerom iz Googlea.

U jednom trenutku glavna nit vodilja kompanije bila je: Zaposli najbolje stručnjake i dobit ćeš najbolji proizvod”, prepričala nam je.
Takvu politiku provodili su dvije godine, a u isto vrijeme pokušali su otkriti kako će takvi timovi “uspješnih” ljudi funkcionirati. Kroz razgovore s djelatnicima kontinuirano su dobivali iste odgovore - “za ostanak, najvažniji su nam ljudi”.
Tada su se zapitali što to točno znači. Što njihovim zaposlenicima predstavlja pojam “ljudi”. 

Shvatili smo kako bez povezanosti unutar timova, konačni rezultat nikada neće biti zadovoljavajuć bez obzira na to koliki stručnjaci oni bili u svoj polju”, kazala je. 

Zaključak do kojeg su došli bio je da za uspjeh projekata, a u konačnici i kompanije moraju stvoriti tzv. psihološku sigurnost. 
Timovi koji imaju nisku razinu psihološke sigurnosti podbacili su u ostvarenju traženih ciljeva inovativnosti i prodaje za 17 posto, dok su oni kod kojih vlada psihološka sigurnost ostvarili 17 posto bolje rezultate”, pojasnila je. 

Baš kao i prethodni predavači na našoj 10. HR Days konferenciji i Landherr se složila kako bez međusobnog povjerenja, sigurnosti i osjećaja pripadnosti timovi ne mogu napredovati. Istaknula je kako je dijeljenje znanja također važno za uspjeh kako grupe, tako i pojedinaca jer 25 posto svog dana provodimo u istraživanju novih informacija. 

Različitosti timova, odnosno ljudi koji ih čine potiče njihov razvoj i rast. Kreiranje sigurnog okruženja u kojem svaka individua može biti ono što želi bit će ključ uspjeha kompanija u budućnosti, a ujedno će biti i glavni izazov svih menadžera”, zaključila je.

Claud Silver: Bringing Humanity Back to Workplace

Nakon što smo otkrili u kojem okruženju od zaposlenika možemo dobiti najviše, krećemo na jedno polje koje, čini se u današnje vrijeme postaje sve traženije i nužnije, a to je autentičnost i individualni pristup zaposlenicima.   

Težite k tome da postanete osoba u čijoj blizini ljudi žele biti jer to je jedini način na koji možete iz sebe izvući maksimum”, naglasila je Claud Silver na svom predavanju “Bringing Humanity Back to Workplace”. 

Empatija, empatija, empatija - glavna je poruka koji, vjerujemo, će svi ponijeti s ovog predavanja. Prema riječima Silver, bez empatije i suosjećanja lidera, kompanije u današnje, izazovno vrijeme, neće moći ići naprijed, ali ni privući nove ljude. 

Ono što je s ovom porukom htjela prenijeti je činjenica da za razvoj i rast timova, moramo stvoriti okruženje u kojem se ljudi osjećaju sigurni, slobodni i povezani. 
Svi smo mi individue za sebe koje uz dobro i kvalitetno vodstvo, svoje živote mogu promijeniti iz korijena. Umjesto da 85 posto svoga vremena provodimo slušajući one negative glasove, male glasove u svojoj glavi, moramo se zapitati što možemo učiniti za sebe kako bi nam bilo bolje”, istaknula je. 

Kreiranje psihološke i sociološke sigurnosti ključ je uspjeha. Preciznije rečeno, pravi lideri svoje timove trebali bi motivirati da kreiraju okruženje u kojem svaka individua može biti upravo to - individua. Jedino se na taj način iz osobe može izvući ono najbolje. Sigurnost, povjerenje, uzajamna pomoć, optimizam, mogućnost izražavanja osjećaja, samo su neke od stvari koje krase uspješne timove. 

Ono što lideri moraju osvijestiti je da radnicima moraju pristupati idividualno. “Morate pronaći način kako svaku jedinku zasebno potaknuti na brži rast i razvoj, kako od nje izvući onih 10 posto više”, dodala je.

Kako bi postigli takvo okruženje, ljude je potrebno uistinu slušati, posvetiti im 5 do 15 minuta dnevno, omogućiti im da kažu što ih muči i ne osuđivati ih zbog toga. “Nema loših pitanja, ni ideja, ali ni osjećaja, samo kriva komunikacija. Posao lidera, ali i ljudi koji rade u ljudskim potencijalima nije “popravljanje” pojedinaca, nego slušanje i osiguravanje sigurnog prostora u kojem mogu biti ono što jesu. Zato ste ih i zaposlili, jer su vas osvojili na prvu!? Zar ne?”, upitala nas je sve Silver. 

Uspjeh nije zaraditi milijun dolara, već se probuditi svako jutro biti biti sretan i zadovoljan sa samim sobom. Dajte si mogućnost da osjećate, da krenete u jednom smjeru, ali i padnete. Fokusirajte se na svoje jake strane. Pronađite ih i radite na njima. Nemojte se bojati života i krenite u život punim plućima”, zaključila je.

Antoni Lacinai: You Get Team You deSERVE

 
Svaka priča ima svog heroja i zlikovca” - riječi su s kojima nas je Antoni Lacinai uveo u svoje zanimljivo i interaktivno predavanje na temu “You Get Team You deSERVE”. 

Ovaj zanimljivi i pozitivni međunarodni komunikacijski stručnjak, svoj pravi poziv pronašao je, kako nam prepričava, sasvim slučajno. Iako mu je komunikacija, na ovaj ili onaj način, uvijek bila glavni alat rada, pravu strast pronašao nakon što se kao 24-godišnjak vraćao iz izlaska. Te noći, nakon izlaska s prijateljima naletio je na grupu pljačkaša koji su od njega tražili novčanik. Nakon što je prvo rekao da ga neda, jedan od njih izvadio je pištolj i uperio u njega. Naravno, nakon toga Antoni im je dao novčanik. Ali iznenadjenje tu nije stalo. Nekoliko sekundi kasnije pljačkaši su mu sami od sebe vratili taj isti, puni novčanik. Nakon pomalo neobičnog iskustva s tom istom grupom ljudi ušao je u razgovor i na kratko se “sprijateljio”. Kada je došao kući, pokušao je otkriti što je to što ga je izvuklo iz sulude situacije te kako se kući vratio s novčanikom i bez ijednog ožiljka. Upravo tada shvatio je kako se uz pomoć komunikacije može postići puno više od onoga što ljudi na prvu vide.  

Ako usavršite svoju komunikaciju, povećat ćete produktivnost tima, stvorit ćete bolje okruženje za sve vas”, kazao je.

Koliko je komunikacija važna prikazao nam je i kroz Gallupovo krivulju prema kojoj 10 do 35 posto ljudi na posao dolazi s veseljem i entuzijazmom za posao, dok 10 posto ljudi na posao svakodnevno dolazi nezadovoljno. No, prema njemu ono što nam Gallup ne otkriva je razlog zbog kojeg su ljudi uključeni ili ne uključeni u rad. Prema nekim tezama, za to je “zaslužno” vodstvo, ali za Antonia to nije jedina stvar. Prema njemu, ovisno o načinu komunikacije i impakta menadžmenta, na tržištu rada danas možemo pronaći četiri razine u kojima se ljudi nalaze i rade. 

Svoj primjer prikazao je kroz zgradu u čijem se dnu nalaze oni nezadovoljni kojima je jedina želja pobjeći s tog mjesta koje u sebi nema niti jedan tračak empatije, ali ni motivacije. Kat iznad njih krije se grupa “zbunjenih” ljudi. Radnici su to koji pokušavaju otkriti gdje žele biti u budućnosti, što je ono što žele raditi, ali odgovore na ta pitanja nikada ne pronalaze jer jedino rješenje njihovog menadžmenta na njihove probleme je restrukturiranje rada koje na prvu napravi male promjene, ali nedovoljne. 

Ako se nalazite na dnu zgrade naći ćete se u situaciji u kojoj će vaš tim više izostajati, manje raditi, odrađivati sve lošije zadatke, a ponekad svoje frustracije liječiti na klijentima. U drugu ruku, postepenim penjanjem na vrh zgrade, ne samo da ćete se riješiti svih ti negativnih dijelova, već ćete zauzvrat dobit produktivnije, zadovoljnije i uspješnije ljude”, poručio je.

Na trećem katu, nalaze se radnici koji se, na prvi pogled, nalaze u potpunom zenu (balansu). Okruženje je to u kojem ljudi očekuju da sve oko njih ostaje isto. Inovacije ovdje nisu dobrodošle kao niti nikakve nove ideje. 

Na zadnjem katu, nalazi se stančić u kojem bi svi htjeli živjeti. Prostor je to u kojem se potiče inovativnost, komunikacije, sinergija, povezanost tima i međusobna pomoć i dijeljenje novih znanja i vještina. 

Kako se popeti po katovima? Pitanje je s kojim se često susrećem. Ono što ja vidim kao motivaciju ljudi je svojevrsni razvoj motivacijskog mindseta”, kazao je, te dodao kako uspjeha nema bez razvoja supermoći - energije, empatije, jasnoće. Tehnike su to uz pomoć kojih ćemo u svom okruženju stvoriti čvrstu i sigurnu zajednicu koja njeguje različitosti i potiče inovativnost i rast. 

Iako su sve supermoći jednako važne, bez empatije ne možemo nigdje. Bez nje ne možemo razumjeti ljude oko nas, a samim time ne možemo stvoriti ni novu, bolju i prosperitetniju budućnost”, napomenuo je
Upravo su te tri super moći ključ za uspjeh komunikacije, vodstva i međusobne suradnje

Vesa-Pekka Kirsi: Leadership: Finding Balance between External Demands and our own Internal Limitations

Kako bi sa stilom proslavili svoj 10. rođendan, 10 sretnih posjetitelja nagradili smo s poklon bonovima putovanja. Čestitamo sretnim dobitnicima!
A kada smo podijelili poklone, krećemo s prvi današnjim predavanjem višeg potpredsjednika Alma Career, Vesa-Pekka Kirsi na temu “Leadership: Finding Balance between External Demands and our own Internal Limitations”.

Što to, u ovo današnje, kako ga je nazvao izazovno doba zapravo predstavlja? Kako pronaći balans između zahtjeva koje pred nas stavlja poslovni, ali i privatni život i našim unutarnjih limita?

Iza nas su, ističe Kirsi, tri, izazovne godine unutar kojih smo se u tren oka našli zatvoreni u svoja četiri zida. Ljude koje smo do tada viđali na dnevnoj bazi, sada vidimo isključivo na ekranima računala. U isto vrijeme živimo privatni i poslovni život, a cijela komunikacija svela nam se na poruke i video pozive. Pored svih tih promjena, sada kada smo malo opušteniji, sa zapada nam dolaze i neki novi trendovi (pozitivni, ali i negativni) na tržištu rada koji nam nikako ne olakšavaju cijelu situaciju.   

Promjene nam dolaze iz svih smjerova, bilo da je riječ o promjenama koje su nastupile u prirodi ili u našem okruženju. Na našu, sreću ili žalost, vrijeme u kojem živimo ne možemo birati, ali zato možemo birati način na koji ćemo taj svijet učiniti što boljim”, kazao je. 

Kako bi to napravili, lideri naših kompanija prije svega moraju naučiti kako motivirati ljude, kako u svoj kolektiv unijeti sinergiju, ali i približiti viziju same kompanije. To su, prema njegovim riječima, danas postali prilično kompleksni zadaci kojima svi mi moramo pristupiti s velikim oprezom. 

Kompleksnim problemima ne možemo pristupiti na jednostavan način. Njihova prava rješenja pronaći ćemo tek u trenutku kada ih shvatimo ozbiljno i svoje vrijeme utrošimo na pronalazak pravih rješenja”, dodao je.

Svoju teoriju odlučio je prikazati na slikovit i svima nam poznat način - putem kovanice. Tehnika je to koju ljudi koriste već tisućama godina i na prvi pogled vrlo jednostavan način - postoje samo dvije opcije, glava i pismo. No, kako nastavlja Kirsi, današnje vrijeme od nas traži da na svijet ne gledamo kao crno i bijelo, već sivo područje.

Prava rješenja nalaze se na rubu kovanice. U odlučivanju uvijek moramo promatrati obje strane. Moramo slušati ljude što nam govore kako bi znali složiti pravo okruženje koje će stvoriti ozau napretka, rasta te zadovoljnih radnika”, kazao je te dodao kako svijet moramo promatrati s potpuno otvorenim očima jer jedino na taj način možemo stvoriti bolju budućnost za sve. 

Kako bi postali bolji lideri, morate krenuti i od sebe samih kako bi na kraju dana pomogli ljudima oko sebe

3,2,1 Krećemooo!

U odličnom društvu 600-tinjak stručnjaka ljudskih potencijala, otvorili smo još jedne HR Dayse u Rovinju. Ovogodišnje jubilarno 10. izdanje najveće konferencije ljudskih potencijala “pod povećalo” stavlja drugačije oblike vodstva, zasnovane na prepoznavanju i razvoju potencijala zaposlenika, izgradnji prijateljskih odnosa te poticanju snažne inkluzivne kulture.

Pored interesantnih predavanja istaknutih domaćih i stranih predavača poput međunarodnog autoriteta i stručnjaka za komunikaciju Antonia Lacinaia, Claude Silver, višestruko nagrađivane Sussess Coach & Trainer Evi Prokopi, Daniele Landherr bivše korporativne voditeljice u Googleu, Maje Vučić te Zvonimira Galića, posjetitelje čeka i pregršt interaktivnih radionica. Uz to, ovogodišnja konferencija donosi i panel raspravu, druženje “jedan na jedan” uz kavu sa svjetski poznatim stručnjacima, ali i neizostavni networking. 

Detalje zanimljivih predavanja i radionica donosimo uskoro...

Toplu dobrodošlicu HR stručnjacima zaželjela je Nataša Pučar, voditeljica Prodaje MojPosao i u ovom slavljeničkom duhu posjetiteljima poručila kako nam se čak i nakon 10 godina čini kako smo tek na početku povezivanja HR zajednice.
“Znamo da ne možemo živjeti na staroj slavi, tako da smo si i ove godine dali puno truda kako bi vama osigurali što bolja predavanja kroz koja ćemo proći sve aktualne teme na polju tržišta rada. Želi vam dobru zabavu i krenimo”, poručila je Pučar.