U SAD-u kreativna industrija cvate, velike tehnološke kompanije vode bitku za internetskim talentima, a kreatori sadržaja preuzimaju moć od društvenih platformi, piše Reuters.
Katie Feeney, 18-godišnjakinja iz Marylanda, u studenom je bila na satu matematike putem Zooma, kada je saznala da joj je tjedan objavljivanja skečeva i videa u kojima otvara pakete na Snapchatu donio zaradu od 229.000 američkih dolara. U proteklim sedam mjeseci inkasirala je 1,4 milijuna dolara.
Osobni trener iz Portlanda Julian Shaw tijekom pandemije je odplatio dug od 18.000 dolara na kreditnoj kartici prodajući videozapise u kojima educira o fitnesu "s malo seksualne privlačnosti" na OnlyFansu, internetskoj stranici s pretplatom, piše tportal.
U zadnjih godinu dana velike su se društvene mreže utrkivale kako bi objavile desetke rješenja usmjerenih na privlačenje kreativaca. Procjenjuje se da postoji oko 50 milijuna ljudi poput Feeney.
Popularnost platformi poput TikToka, čiji su alati pomogli nepoznatima da stvore masovnu publiku i čiji je kreativni fond vrijedan dvije milijarde dolara, pokrenula je "utrku u naoružanju" među velikim kompanijama poput Facebooka, Twittera te Alphabetovog YouTubea, kako bi privukli najpopularnije kreativce, ponekad zvane influencerima. Tako su uveli nove mogućnosti, sredstva i alate za pretplatu ili plaćanje kako bi zaradili novac od pratitelja.
Trend podrazumijeva i promjene za obične korisnike društvenih mreža. Suočit će se s više zahtjeva i obveza za plaćanjima sadržaja koji je sada dostupan besplatno, a novi alati daju im mogućnost izravnijeg stupanja u kontakt s influencerima.
Utrka kompanija da privuku i zadrže kreativce evolucija je kreativne industrije društvenih medija, koja se godinama temeljila na zarađivanju novca dijeljenjem prihoda od oglasa i sponzoriranja brendova. Tržište sponzoriranja dosegnulo je osam milijardi dolara u 2019. godini, a predviđa se da će do sljedeće godine doseći 15 milijardi dolara.
"Moć se s platformi preusmjerila na kreativce, stvaratelje sadržaja. Sve platforme su se upregnule kad su shvatile da im prijeti velika opasnost od gubitka radne snage ako ne dodaju ove značajke", rekao je direktor sadržaja u SignalFireu Josh Constine.
Iskustvo platforme Vine upozorava na moguće ishode, rekao je Constine. Vine je bila aplikacija namijenjena kratkim videozapisima, koju je kupio Twitter i koja se smatra prethodnicom TikToka, no koja je propala nakon što su je kreativci napustili jer im nije pružala načine zarade.
Facebook je najavio mnoštvo značajki usmjerenih na kreatore sadržaja te plaća video igrače dok izgrađuje Facebook Gaming. Direktor Instagrama Adam Mosseri rekao je ovog tjedna da aplikacija „istražuje“ pretplate na sadržaj, što bi bilo prvi put za tu aplikaciju koja je u vlasništvu Facebooka.
Čak se i Twitter utrkuje predstavljajući "Super Follow", značajku koja će korisnicima omogućiti plaćanje za ekskluzivne sadržaje popularnih tviteraša, te najavljujući plaćanje ulaznica za nove audio - sobe za razgovore. Također, u svibnju je pokrenuo plaćanje za korisnički "Tip Jar".
Kako bi kreativci bili angažirani, tehnološke platforme namjenski financiraju korisnike koji proizvode najzanimljiviji sadržaj. Snapchat je priopćio da je od studenog potrošio 130 milijuna američkih dolara financirajući influencere na značajki "Spotlight".
Izvor: tportal