Uvjerljivo najpoželjniji poslodavac u sektoru trgovine: 63 posto ispitanika bira dm-drogerie markt!
Novosti s tržišta rada

Uvjerljivo najpoželjniji poslodavac u sektoru trgovine: 63 posto ispitanika bira dm-drogerie markt!

U istraživanju provedenom tijekom 2021. i 2022. godine sudjelovalo je gotovo 25.000 ispitanika.

Uvjerljivo najpoželjniji poslodavac u sektoru trgovine: 63 posto ispitanika bira dm-drogerie markt!
 
Tko su najpoželjniji poslodavci u Hrvatskoj i koji su razlozi njihove atraktivnosti otkrilo je osamnaesto po redu istraživanje* o poslodavcima prvog izbora, koje provodi MojPosao. U istraživanju provedenom tijekom 2021. i 2022. godine sudjelovalo je gotovo 25.000 ispitanika.
 
Kako bi dobili što bolji pregled i tvrtkama omogućili bolji uvid u konkurenciju, tvrtke su podijeljene prema primarnoj djelatnosti prema NKD klasifikaciji. Obzirom da je zapošljavanje u sezoni još uvijek vruća tema sada smo izdvojili samo one tvrtke kojima je primarna djelatnost G – Trgovina na veliko i malo.
 
Kada se u obzir uzmu samo ispitanici koji su birali tvrtke iz djelatnosti trgovine na veliko i malo, poredak najpoželjnijih 10 izgleda ovako: na prvom mjestu je dm-drogerie markt koji je dobio gotovo polovicu bodova. Na drugom mjestu je LIDL Hrvatska s 13% bodova te Müller trgovina Zagreb s 9% bodova. 
 
Kada bismo gledali samo broj ljudi koji je glasao za neku tvrtku, bez obzira na koje mjesto ju je stavio, ispada da bi za dm-drogerie markt radilo 63% ispitanika od onih koji su naveli tvrtku iz djelatnosti trgovine.  
 
Poredak poslodavaca prvog izbora iz djelatnosti trgovine je sljedeći:
 
 

U nesigurnim vremenima sigurnost radnog mjesta je presudna

 
S obzirom na to da ispitanici koji su stavili tvrtke iz djelatnosti trgovine čine čak 46% ukupnog uzorka, ne čudi podatak da se njihove preferencije atraktivnosti ne razlikuju previše od onih iz cjelokupnog uzorka. Baš kao i u ukupnom uzorku, ispitanici koji su na prvo mjesto stavljali tvrtke iz djelatnosti trgovine u najvećoj su mjeri kao presudni faktor ocijenili sigurnost radnog mjesta (44%). 
 
U odnosu na cijeli uzorak, ispitanicima kojima su tvrtke iz djelatnosti trgovine na prvom mjestu u većoj mjeri presudnim smatraju visinu plaće (42%), dok u manjoj mjeri nego ukupni uzorak presudnom smatraju priliku za napretkom u struci.
 
Razlozi atraktivnosti poslodavaca prvog izbora (presudan faktor)
 
 
Za svakog od prvih pet poslodavaca iz djelatnosti trgovine, promatrani su samo ispitanici koji su naveli tog poslodavca kao 'poslodavca svog prvog izbora' i razlozi koje su naveli kao 'presudne' za atraktivnost tog poslodavca.
 
Budući da su ispitanici mogli navesti više razloga koji su im 'presudni', izmjerena je relativna frekvencija svakog od tih razloga te su uspoređeni razlozi atraktivnosti za svakog poslodavca posebno.
 
Ispitanicima kojima je dm-drogerie markt d.o.o. poslodavac prvog izbora, presudna je visina plaće i ostale materijalne beneficije te harmonični odnosi na radnom mjestu. LIDL d.o.o. poželjan poslodavac prvenstveno zbog sigurnosti radnog mjesta, baš kao i MÜLLER TRGOVINA ZAGREB d.o.o. te Kaufland. Fortenova grupa je atraktivan podjednako zbog harmoničnih odnosa te sigurnosti radnog mjesta.
 

Mijenjati poslodavca ili ne?

 
Polovica zaposlenih ispitanika (49%), a kojima je poslodavac prvog izbora tvrtka iz djelatnosti trgovine, često razmišlja o promjeni poslodavca. To je nešto više nego što to razmišljaju ispitanici iz ukupnog uzorka (46%). Trećina zaposlenih ispitanika (33%) ponekad razmišlja o promjeni poslodavca, dok 18% ispitanika uopće ne razmišlja o promjeni poslodavca.  
 
O istraživanju:
 
Istraživanje o poslodavcima prvog izbora proveo je MojPosao (www.Moj-Posao.net) na uzorku od gotovo 25.000 ispitanika tijekom kraja 2021. i početka 2022. godine. Istraživanje se provodi na godišnjoj razini osamnaestu godinu za redom. 
 
Važno je napomenuti, istraživanje se temelji isključivo na percepciji ispitanika o samim tvrtkama i njihovom slobodnom izboru (u istraživanju NISU unaprijed ponuđeni nazivi tvrtki). Cilj istraživanja bio je saznati koji su, i zbog čega, poslodavci na hrvatskom tržištu rada najatraktivniji općoj javnosti te istaknuti one koji su najviše napredovali.
 
Od ispitanika se tražilo da imenuju (redom) tri svoja poslodavca prvog izbora (tj. poslodavca 'prvog', 'drugog' i 'trećeg' izbora). Bodovalo se tako da su poslodavci 'prvog' izbora dobili 3 boda, 'drugog' izbora 2 boda i 'trećeg' izbora 1 bod te se na temelju toga izračunavao ukupan poredak poslodavaca.
S ponuđenih osam razloga atraktivnosti i ocjenama: 0 - nemam mišljenje o tome, 1 - nevažan razlog, 2 - malo važan razlog, 3 - važan razlog, 4 - vrlo važan razlog, 5 - presudan faktor ispitanici su ocjenjivali svaki od razloga atraktivnosti poslodavca kojeg su naveli kao poslodavca svog prvog izbora.