Tri jednostavna koraka za stvaranje pozitivnog radnog okruženja
Kutak za poslodavce

Tri jednostavna koraka za stvaranje pozitivnog radnog okruženja

Kako osobna svijest, timska usklađenost i iskreni razgovori mogu preobraziti vaš radni tim.

Pokazivanje brige i predanosti timu odraz je sljedećih triju ključnih aktivnosti koje mogu unaprijediti atmosferu na radnom mjestu.
 
Bilo da ste direktor, voditelj tima ili član kolektiva, ono što će kolege najviše pamtiti je kako su se osjećali dok su radili s vama.
 
Najdublji dojam o ljudima s kojima sam surađivao nastao je u teškim trenucima, kad su se suočavali s izazovima koji su razotkrivali njihov pravi karakter. Oni koji su pokazali brigu za druge i djelovali u interesu tima, a ne vlastite koristi, ostavili su na mene najpozitivniji trag.
 
Primjerice, tijekom početka pandemije COVID-19 2020. godine, suočili smo se s neizvjesnošću i morali značajno smanjiti planirane troškove.
 
Zahvaljujući timu koji je stavio poslovanje na prvo mjesto i surađivao u donošenju teških odluka, uspjeli smo prebroditi izazove.
 
Kako biste i vi stvorili pozitivnije radno okruženje, primijenite ova tri ključna koraka:
 
1. Promatrajte vlastito ponašanje
 
Prema knjizi Breaking the Habit of Being Yourself dr. Joea Dispenze, većinu vremena (95%) djelujemo iz podsvijesti, a samo 5% svjesno kontroliramo svoje postupke.
 
U izazovnim situacijama, naša podsvijest može aktivirati ego ili nesigurnosti, zbog čega reagiramo na način koji nije naš najbolji. Razvijanje svijesti o vlastitim reakcijama pomaže vam spriječiti da zvučite kao "sveznalica", da ne slušate druge ili se ponašate kao žrtva.
 
Prakticirajte promatranje vlastitog ponašanja, kao da gledate glumca na pozornici. Postavljajte si pitanja poput: "Govorim li previše? Je li osoba s kojom razgovaram stvarno zainteresirana?"
 
Osviještenost i kontrola nad vlastitim reakcijama može značajno unaprijediti odnose s kolegama i poboljšati atmosferu na poslu.
 
2. Unaprijedite funkcioniranje tima
 
Dobro radno iskustvo rezultat je jasnoće i usklađenosti. Jesu li ciljevi jasni? Imamo li potrebne resurse za njihovo ostvarenje?
 
Nedostatak jasnoće u svrsi i prioritetima može negativno utjecati na odnose u timu. Slično tome, neusklađenost očekivanja i dostupnih resursa često stvara frustraciju.
 
Jedan od načina za unapređenje tima je tražiti od članova da ocijene (od 1 do 10) kako tim radi u odnosu na njegov puni potencijal. Na temelju ocjena, identificirajte ključne stvari koje treba promijeniti kako biste poboljšali timski učinak.
 
Kad prepoznate nedostatke u organizaciji rada, poduzmite korake za njihovo rješavanje. Time ćete stvoriti pozitivniju i produktivniju atmosferu.
 
3. Potaknite teške razgovore
 
Kvaliteta rada često ovisi o kvaliteti komunikacije. Previše često izbjegavamo teške razgovore, iako su oni ključni za napredak.
 
Ako trebate razgovarati o izazovnoj temi, osigurajte da kontekst bude jasan. Postavljajte pitanja kako biste u potpunosti razumjeli situaciju prije nego što iznesete svoje mišljenje. Pokažite brigu za osobe uključene u razgovor i osigurajte da su vaše namjere konstruktivne.
 
Imati hrabrosti za ovakve razgovore svaki put postaje lakše, a korist za tim postaje sve jasnija.
 
Za vježbu, zamolite kolege za povratne informacije o vašem radu – što najviše cijene i što biste mogli poboljšati u suradnji.
 
Kako biste svakodnevno stvarali pozitivno radno okruženje, budite najbolja verzija sebe. Promatrajte svoje ponašanje, unaprijedite timsku suradnju i imajte hrabrosti za iskrene razgovore. Rezultati će biti itekako vrijedni truda.