U svijetu kontradikcija, u kojem svatko pokušava pronaći pravu ravnotežu, testirat će se granice i sve će biti moguće.
Da bi bolje razumio kako će se putovanja ponovno osmisliti u 2023. godini, Booking.com proveo je opsežno istraživanje među više od 24.000 putnika iz 32 zemlje i teritorija te ih kombinirao s podacima koje je stekao kao lider u svijetu digitalnih putovanja, otkrivši sedam novih predviđanja za putovanja, prenosi tportal.
U vremenu općih nemira, u kojima rat, rastuća društvena polarizacija, inflacija i zabrinutost oko klimatskih promjena nastavljaju radikalno mijenjati svijet, ljudi se nalaze suočeni s različitim pitanjima koja trebaju riješiti – s jedne strane žele učiniti ono što im je važno, a s druge se strane trebaju nositi s obavezama svakodnevnog života. Predviđanja za putovanja u 2023. odražavaju ta razmišljanja, otkrivajući da se potrebe putnika kreću u različitim smjerovima kako bi se prilagodile promjenjivim vremenima.
Zamaskirane kolibe, kuhanje na logorskoj vatri i kompas u džepu – nikad nije bilo popularnije 'skinuti se s mreže' nego što će to biti 2023. godine. Tijekom nekoliko kaotičnih godina, ispunjenih katastrofama, političkim nemirima i pandemijom, neki su izgubili povjerenje u svijet, kao i u površnu udobnost našeg stila života. Stoga bi 39 posto putnika iz Hrvatske željelo tijekom putovanja imati osjećaj povratka osnovama u stilu 'skidanja s mreže' kako bi pobjegli od stvarnosti (61 posto) i isključili se te pokušali boraviti samo s onim najnužnijim (39 posto). Putnici isto tako žele iskoristiti putovanja u 2023. kao priliku da nauče tehnike preživljavanja (60 posto), primjerice kako pronaći izvor čiste vode (43 posto), zapaliti vatru (41 posto), pronaći hranu u divljini (35 posto), pa čak i kako se pripremiti za apokalipsu (37 posto).
Očekujte više ekološki prihvatljivih smještaja u prirodi koji će ispuniti potrebe gradskih stanovnika iscrpljenih stresom, a koji traže jednostavnost, kao i smještaja koji pomažu gostima da budu više samodostatni, primjerice tako da moraju sami nabavljati namirnice i pripremati obroke tijekom boravka. Također se očekuje da će diljem svijeta porasti broj škola preživljavanja u divljini te će putnici moći naučiti bitne vještine koje su potrebne za suočavanje s kataklizmičkim događajima.
'Skinuti se s mreže' u 2023. neće nužno značiti da to pritom mora biti neudobno. Općenito je mišljenje da takva putovanja pretpostavljaju odustajanje od luksuza (48 posto), međutim postoji snažna želja za kombiniranjem oba koncepata. Pa tako 61 posto putnika iz Hrvatske kaže kako bi razmotrili da se tijekom putovanja 'skinu s mreže' samo ako bi mogli boraviti u ugodnim uvjetima.
A koliko putnik koji se skine s mreže želi biti neovisan u 2023. godini? Gotovo polovica putnika iz Hrvatske (47 posto) ima uvjet od kojeg ne žele odustati: telefonska i internetska veza na odredištu putovanja su im neophodni. Takvi putnici neće krenuti u divljinu bez 5G veze.
Uživanje izvan zone komfora
Bilo da se radi o višku energije, suspregnutoj frustraciji ili obnovljenoj želji za životom, svijet je spreman izravno se prepustiti drugim kulturama i novim iskustvima. Polovica (49 posto) putnika iz Hrvatske želi doživjeti potpuni kulturološki šok u 2023. godini – bilo da se radi o putovanju u odredište u kojem će doživjeti potpuno drugačija kulturna iskustva i jezike (45 posto) ili istraživanju manje popularnih gradova sa skrivenim draguljima koji nisu toliko popularni među drugim putnicima (41 posto).
Zaboravite na uobičajene klasike, putnici će u 2023. tražiti jedinstvena odredišta za odmor koja šokiraju, iznenađuju i oduševljavaju. Gotovo tri četvrtine putnika iz Hrvatske (73 posto) raduje se putovanju izvan svoje zone komfora koje će ih dovesti do njihovih granica, a doći će i do novih specifičnijih iskustava koja će potaknuti putnike da svoja iskustva na putovanju dovedu do ekstrema. Gotovo polovica putnika (44 posto) traži najegzotičnije delicije na svijetu, kao što su najljuća čili papričica, dok 36 posto njih želi iskoristiti svoj godišnji odmor za uživanje u obilascima s tematikom NLO-a ili traženja izvanzemaljaca.
Ne iznenađuje to da putnici koji žele doživjeti kulturološki šok također imaju tendenciju zanemariti oprez. Pa tako tri od deset (37 posto) putnika u 2023. godini žele kupiti jednosmjernu kartu i pratiti svoje instinkte, kamo god ih oni odveli.
Izvor: tportal