Sistem inženjer obnaša višu ili vodeću ulogu u IT odjelu.
Odgovoran je za održavanje lokalnih servisa i servisa u oblaku, poslužitelja, sustava pohrane podataka i mrežne opreme, te se od njega očekuje da planira, instalira, konfigurira i upravlja svim aspektima IT infrastrukture kako bi se osiguralo pouzdano, sigurno i troškovno učinkovito pružanje usluga.
Sistem inženjer koristi svoje iskustvo za vođenje projekata vezanih uz stvaranje arhitekture sustava, pomažući sustavima da rade učinkovitije ili generiranjem novih tehnoloških rješenja.
Svojim znanjem može mentorirati kolege sistem inženjere koji imaju manje iskustva i donositi odluke o projektima i aktivnostima odjela.
Sistem inženjer osigurava da sustavi poslužitelja, sustava za pohranu i mreže rade što učinkovitije i optimalno kako bi se zadovoljile potrebe i ciljevi krajnjih korisnika i kompanije u cjelini.
Adekvatno radno iskustvo je vrlo važno jer sistem inženjer ima vrlo značajnu ulogu u nastojanju da postojeći sustavi rade optimalno, ali I u tehnološkoj ponudi novih rješenja u cilju unaprijeđenja IT okruženja.
Sistem inženjer projektno surađuje s menadžerima i voditeljima drugih odjela kako bi definirao infrastrukturne potrebe, tako da će samostalno ili kao član tima:
- analizirati korisničke zahtjeve i predlagati optimalna rješenja koja odgovaraju potrebama korisnika
- održavati sistemsku opremu i zaprimiti i rješavati tehničke probleme korisnika (instalacije, prilagodbe, otklanjanje grešaka)
- identificirati područja unapređenja i predložiti tehnologije i rješenja koje će to omogućiti
- obavljati klijentsku, serversku, sustava pohrane i zaštite podataka informatičku korisničku podršku i servis druge i treće razine podrške na lokaciji korisnika i po potrebi druge razine udaljenim pristupom do lokacije korisnika
- identificirati, predložiti i implementirati rješenja u područjima pohrane podataka, virtualizacijskih tehnologija, rješenja baziranih na microsoft tehnologijama (sistemska i aplikativna rješenja), te zaštite i sigurnosti podataka
- biti u mogućnosti da, uz zvučno tehničko znanje sa sustavima infrastrukture, objasne kako sustavi rade te efikasno predlažu unapređenja kod promjena sustava
- održavati ažurnu operativnu okolinu slijedeći dobru praksu u skladu sa organizacijskim standardima vezanim za kvalitetu
- osigurati da su procesi za korporativne usluge i infrastrukturu dokumentirani i ažurirani