Voditelj kvalitete odgovoran je za osiguranje da proizvedeni proizvodi ispunjavaju postavljene standarde kvalitete, pouzdanosti i učinkovitosti. On/ona provodi unutarnje i vanjske zahtjeve kvalitete kako bi osigurao da proizvodi/usluge tvrtke ispunjavaju očekivanja kupaca. U obavljanju svojih dužnosti, voditelj kvalitete provodi procjenu poslovnih procesa tvrtke s ciljem razvoja internih politika, procedura i specifikacija kvalitete.
Voditelj kvalitete trebao bi biti odgovoran za sljedeće:
- rad na implementaciji standarda dogovorenih s višim menadžmentom (ISO, IFS, BRC ili drugi)
- uspostava procedura, standarda i specifikacija kvalitete u skladu s lokalnim i međunarodnim propisima i standardima
- koordinacija i rad na tekstovima i drugim deklaracijama, etiketama te dizajnu ambalažnih materijala kako bi zadovoljili propise tržišta
- suradnja s lokalnim regulatornim tijelima radi implementacije, održavanja i poboljšanja procedura
- rad na implementaciji novih i poboljšanju postojećih radnih uputa, obrazaca i druge dokumentacije za proizvodni i ostale sektore
- provođenje internih i eksternih audita u skladu sa zahtijevanim standardima
- suradnja s vanjskim laboratorijima radi ispunjavanja svih potrebnih analiza
- suradnja s cijelim menadžmentom organizacije kako bi se postigli optimalni rezultati kvalitete u skladu s ciljevima i potrebama tvrtke
- suradnja s voditeljem nabave kako bi se osiguralo da sirovine od vanjskih dobavljača ispunjavaju zahtjeve kvalitete
- postavljanje i provođenje standarda zaštite zdravlja i sigurnosti pri radu
- provođenje istraživanja radi smanjenja otpada i maksimizacije iskorištenja resursa
- upravljanje odlaganjem otpada u skladu s internim standardima
- osiguranje da proizvodni procesi zadovoljavaju nacionalne i međunarodne standarde
- provođenje anketa radi prepoznavanja potreba kupaca i osiguravanja da su u skladu s utvrđenim standardima kvalitete
- davanje prijedloga menadžmentu za poboljšanje postojećih procesa kvalitete
- prikupljanje, obrada i analiza statističkih podataka vezanih uz kvalitetu kako bi se dobile informacije o učinkovitosti
- nadzor tehničara, voditelja i drugog osoblja kako bi se osiguralo da rade u skladu s propisanim procedurama kvalitete
- praćenje procesa razvoja proizvoda radi uočavanja odstupanja od politika kvalitete
- provođenje testova za provjeru kvalitete sirovina i gotovih proizvoda
- pregled postojećih procesa i specifikacija proizvoda radi identifikacije potrebe za poboljšanjem ili nadogradnjom
- odobravanje proizvoda koji zadovoljavaju standarde te odbacivanje neispravnih
- priprema i prezentacija izvješća menadžmentu o aktivnostima vezanim uz kvalitetu
- vođenje pravilne dokumentacije o testovima, procedurama i standardima kvalitete
- suradnja s ljudskim resursima na planiranju kadrovskih potreba
- davanje prijedloga za poboljšanja laboratorijskih analiza i vođenja inventara
- vođenje evidencije o laboratorijskoj opremi i materijalima za analize
- koordinacija kalibracije laboratorijske i proizvodne opreme
- suradnja na održavanju laboratorijske opreme s internim i vanjskim partnerima
- analiza pritužbi te davanje prijedloga za poboljšanje u suradnji s menadžmentom
- koordinacija povlačenja nesukladnih proizvoda
- osiguravanje adekvatne dokumentacije i vođenja evidencije svih aktivnosti kvalitete
- sudjelovanje u strateškom planiranju s višim menadžmentom
- rad s ERP sustavom (SAP) na potrebnoj razini
- upravljanje KPI-jevima vezanim uz kvalitetu i poduzimanje korektivnih mjera po potrebi