Ključne odgovornosti specijalista za obračun plaća:
- precizno i pravovremeno evidentiranje i knjiženje poslovnih transakcija u skladu s računovodstvenim standardima i zakonskim propisima
- podrška u procesu obračuna plaća, uključujući pripremu i pregled podataka za obračun plaća, praćenje promjena u zakonodavstvu i pravilnicima koji utječu na obračun plaća
- knjiženje računa, obračun putnih troškova i evidencija troškova prema računovodstvenim standardima
- praćenje, evidentiranje i knjiženje različitih vrsta dohodaka (dohodak od nesamostalnog rada, dohodak od kapitala, dohodak od imovine, ugovori o djelu, autorski ugovori)
- priprema i dostava JOPPD obrazaca te osiguravanje točnosti i pravovremenosti podataka
- kontrola i usklađivanje financijskih evidencija, uključujući analitičke i sintetičke kontrole računa
- pružanje podrške u procesu godišnjeg zatvaranja knjiga, priprema završnih obračuna te suradnja s revizorima
- bliska suradnja s odjelima ljudskih resursa i kontrolinga na pripremi internih izvještaja i analiza, uključujući podršku u pitanjima vezanim uz obračun plaća
- vođenje financijskih evidencija, knjiženje ulaznih i izlaznih računa, kontrola usklađenosti dokumenata i praćenje likvidnosti
- izrada mjesečnih i kvartalnih financijskih izvještaja, uključujući pregled troškova i prihoda te analiza varijacija u odnosu na planirani budžet
- podrška u optimizaciji financijskih i obračunskih procesa te uspostavi kontrolnih mehanizama za praćenje troškova i obračuna plaća
- ostali računovodstveni radni zadaci kao i npr.: vođenje financijskih evidencija, izrada financijskih izvještaja, praćenje i kontrola budžeta, analiza financijskih podataka, knjiženje računa, obračun putnih troškova, kontiranje, izrada izvještaja za Poreznu upravu, DZZS, usklade i sl.