Ljudi su jedina prednost koju konkurencija ne može kopirati
Kutak za poslodavce

Ljudi su jedina prednost koju konkurencija ne može kopirati

7/15/2025

Employer branding je, kako je rekao, mrtav ili barem u obliku u kojem smo ga dosad poznavali. Nije više stvar u tome što vi govorite o sebi. Stvar je u tome što ljudi govore o vama

”Što nas sprječava da budemo prvi izbor zaposlenicima i kupcima?”, kad je Svante Randlert ovo izgovorio pred punom dvoranom na HR Days konferenciji u svibnju, tišina je bila gotovo opipljiva. Nije rekao ništa novo, ali rekao je sve ono što često prešutimo. 

”Danas gotovo sve može biti kopirano. Od strategije, proizvoda, pa čak i vizije. No, ono što se ne može replicirati su ljudi. Oni su jedina stvarna konkurentska prednost. A ako ne znamo kako ih zadržati, osnažiti i uključiti onda sve drugo pada u vodu”, naglasio je Randlert, koji je godinama radio kao Business and People Advisor u najbrže rastućoj nordijskoj firmi za zapošljavanje.

Za njega rast prihoda i brojke nemaju smisla ako iza njih ne stoji angažirana, motivirana i zdrava ekipa. Jer tko zapravo gradi kompaniju? Ljudi. A tko je danas najzapušteniji resurs? Opet, ljudi.

Znaju što rade. Znaju zašto. I vole to što rade

To je, prema Randlertu, recept za angažiranog zaposlenika. Jednostavno, gotovo naivno, ali zapravo razoružavajuće istinito. Problem je, kaže, što danas svima ponestaje dvije stvari: energije i jasnoće. Svakodnevno nas preplavljuju informacije, zahtjevi i promjene. Baterije su prazne, a kompas ne pokazuje više ništa.

I onda se čudimo što su ljudi demotivirani. Što ne znamo kako ih privući ili još važnije, kako ih zadržati.

Prema istraživanju Pulsera (alata za istraživanje zadovoljstva zaposlenika), samo 8% zaposlenika u Hrvatskoj preporučilo bi svog poslodavca obitelji ili prijateljima. U tvrtkama koje redovito provode ovakva istraživanja taj broj skače na 45%. Ako to nije alarm, teško je reći što jest.

“Ne brinite toliko za one koje nemate. Brinite o onima koje već imate”, naglašava.

Employer branding je, kako je rekao, mrtav ili barem u obliku u kojem smo ga dosad poznavali. Nije više stvar u tome što vi govorite o sebi. Stvar je u tome što ljudi govore o vama. Ne na LinkedInu, već u kafiću, navečer, kad skinu “poslovnu masku”.

„Pravi employer brand je ono što zaposlenici šapću, a ne ono što HR tim napiše u brošuri“, navodi.

Cijeli članak pročitajte na Alma Career Croatia Blogu!