Na ovogodišnjoj HR Days konferenciji, održanoj u svibnju u sklopu projekta Najbolje regionalne HR prakse, Atlantic Grupa je osvojila priznanje za svoj program Trade akademija, koji je proglašen najboljom regionalnom HR praksom u kategoriji enterprise tvrtki. Tim povodom razgovarali smo s Igorom Babićem iz Atlantic Grupe, kako bismo saznali što stoji iza ove inicijative, koje su glavne poruke i planovi za daljnji razvoj programa.
Trade akademija je prepoznata kao najbolja regionalna HR praksa u kategoriji enterprise tvrtki. Koji su bili glavni motivi za pokretanje ove inicijative?
Naš motiv bio je vrlo konkretan. Imali smo rastuću potrebu za sustavnim razvojem ljudi u prodaji, funkciji koja je srce našeg poslovanja. Prodaja u Atlantiku velika je, kompleksna i regionalno raznolika, a do tada nismo imali jedinstven program koji bi ljude sveobuhvatno i kontinuirano osnaživao u znanju, vještinama i liderstvu. Glavni preduvjet za pokretanje “interne” Akademije bio je tu cijelo vrijeme – godinama akumulirano vrhunsko znanje, najbolje prakse i vrijedna iskustva naših vlastitih zaposlenika. To je osiguralo stvaranje unificirane platforme koja naše ljude podjednako podržava u svakodnevnom radu i u dugoročnom profesionalnom razvoju.
Što vam ova nagrada znači, odnosno kako je doživljavate unutar tima i organizacije?
Ova nagrada potvrda je da smo napravili nešto vrijedno i relevantno, ne samo za Atlantic, nego i za širu HR i poslovnu zajednicu. Za tim koji je radio na programu to je veliko priznanje, ali i snažan poticaj da nastavimo ulagati u ljude i razvijati program. Unutar kompanije nagrada dodatno učvršćuje vjeru da se trud i kvaliteta prepoznaju i izvana, što daje dodatnu energiju i ponos.
Kako ste osigurali da program bude relevantan za različite tržišne kontekste u regiji? Je li bilo prilagodbi po zemljama?
Prodajni procesi, struktura tržišta i asortiman imaju svoje specifičnosti od zemlje do zemlje, stoga smo od početka program gradili modularno i fleksibilno. Program je unificiran – jezgra je ista za sve, od kompetencija koje želimo razvijati do standarda koje želimo postaviti – no dio sadržaja i studije slučaja prilagođavamo lokalnim specifičnostima. To znači da sudionici u Srbiji, Sloveniji ili Hrvatskoj rade na primjerima iz vlastite svakodnevice, a ipak svi prolaze kroz zajedničku nit i filozofiju Atlantic prodaje.
Koji su konkretni rezultati koje ste primijetili nakon provedbe programa – na razini pojedinaca, timova ili poslovnih pokazatelja?
Na razini pojedinaca vidimo rast sigurnosti, znanja i motivacije. Ljudi bolje razumiju kako njihov rad utječe na ukupne rezultate i preuzimaju veću odgovornost. Značajna je i primjetna razina zadovoljstva kod kolega jer se u njih i njihovo znanje strukturirano ulaže. Na razini timova vidimo bolju komunikaciju i suradnju, a menadžeri se snažnije pozicioniraju kao lideri, a ne samo operativni voditelji. Na poslovnoj razini program je doprinio većoj učinkovitosti i kvaliteti prodajnog procesa, što se vidi kroz kontinuirano dobre rezultate i brže uvođenje novih kolega u posao.
Što biste savjetovali drugim HR timovima koji žele pokrenuti sličnu inicijativu? Koji su bili vaši najveći izazovi i naučene lekcije?
Savjetovao bih da krenu od poslovnih potreba i da uključe ljude iz biznisa od prvog dana. To je ključ da program bude relevantan i da ga ljudi zaista prihvate. Najveći izazov bio je uskladiti kompleksnost regionalne organizacije i različitih funkcija te razine znanja polaznika. Naučili smo da je fleksibilnost presudna. Treba imati okvir, ali i prostor da se sadržaj i tempo edukacija prilagode. I još nešto – važna je upornost. Programi ovakve veličine traže puno energije i vremena da zažive u punom opsegu.
Planirate li daljnji razvoj Trade Academy programa? Ima li noviteta koje možemo očekivati?
Da, program kontinuirano nadograđujemo. U sljedećoj fazi planiramo snažnije povezati digitalne alate za učenje te uvodimo specijalizirane module za različite kanale i profile u prodaji. Cilj je da Trade akademija postane ne samo edukacija, nego i svojevrsni hub za razmjenu znanja i iskustava između tržišta.
I za kraj, kako izgleda budućnost razvoja talenata u Atlantic Grupi? Koje teme su vam trenutno u fokusu?
Fokus nam je na kontinuiranom razvoju i mobilnosti talenata. Želimo da ljudi imaju prilike učiti i napredovati unutar različitih dijelova Atlantica. Osim prodaje, snažno ulažemo u razvoj lidera i digitalne vještine jer bez toga nema održive budućnosti. Također, sve više se bavimo wellbeing temama kao i kulturom suradnje i uključivosti jer vjerujemo da se najbolji rezultati postižu kada ljudi imaju i znanje, i energiju, i osjećaj pripadnosti.
Prijavite i vi svoju HR praksu jer je novi ciklus prijava za Najbolje regionalne HR prakse otvoren do 30. siječnja 2026. godine!