Kako u 14 sekundi privući pažnju kandidata
Kutak za poslodavce

Kako u 14 sekundi privući pažnju kandidata

11/6/2025

U svijetu u kojem kandidati pregledavaju desetke, pa i stotine oglasa mjesečno, oglas za posao nije samo formalnost

Ne postoji savršen oglas za posao i s tim se većina može složiti. No, postoje oglasi koje kandidati čitaju do kraja i oni koje zatvaraju odmah nakon prvog pogleda.

Kada kandidat klikne na oglas, a prvo što ugleda je: „Dinamična i perspektivna tvrtka traži odgovornu osobu…“ ili „Dinamično radno okruženje...“, vrlo je vjerojatno da će taj oglas jednostavno preskočiti.

Zatvoriti. Ugasiti. Gotovo.

Pažnja kandidata tada odlazi dalje i povratka više nema. Kandidati ne bježe od posla, oni bježe od praznih riječi. Dobar oglas ne mora biti spektakularan, ali mora zvučati kao da ga je napisala stvarna osoba koja zna što traži.

U svijetu u kojem kandidati pregledavaju desetke, pa i stotine oglasa mjesečno, oglas za posao nije samo formalnost. On je poziv, prva prilika koju poslodavac ima da se istakne. U nastavku donosimo šest točaka za pisanje učinkovitog oglasa, ali i najčešće pogreške koje valja izbjeći.

1. Jasno definirati profil kandidata

Prije pisanja oglasa potrebno je postaviti nekoliko pitanja: kakva je osoba zaista potrebna, koje konkretne zadatke će obavljati te što je motivira?

Oglas koji navodi: „tražimo marketinškog stručnjaka“ ne daje kandidatu osjećaj „ovo je za mene“. Bolje funkcionira primjer poput: „Tražimo osobu koja će, vodeći društvene mreže i kampanje, preuzeti odgovornost za rast brenda u regiji.“ Kada je idealni profil jasno definiran, moguće je pisati oglas koji rezonira s kandidatom, a ne s generičnim „tražimo nekoga“.

2. Naslov koji funkcionira. Jasnoća i privlačnost

Naslov je prvo što kandidat vidi, stoga mora biti precizan i relevantan. Preporučuje se izbjegavati nazive poput „Ninja prodaje“ ili „Heroj tehnologije“. Iako mogu zvučati zanimljivo, takvi izrazi zbunjuju i ne otkrivaju što se zapravo traži. Idealno je da naslov sadrži točan naziv pozicije, a po potrebi i dodatne informacije poput razine stručnosti, oblika rada ili lokacije.

Cijeli članak pročitajte na Alma Career Croatia blogu!