Što poslodavac želi pročitati u našoj molbi?
Selekcijski postupak

Što poslodavac želi pročitati u našoj molbi?

Molba za posao treba poslati dvije osnovne poruke: da smo zainteresirani za to radno mjesto i da možemo doprinijeti poslovanju tvrtke

Biste li vi, kao poslodavac, htjeli zaposliti osobu koja misli da je posao, koji joj nudite, zapravo dosadan?

Kako biste se osjećali da vam ta osoba kaže „Ma, mene to radno mjesto zapravo uopće ne zanima, ali radit ću bilo što, samo ako je plaća redovita.“

Naravno da nam je plaća, kada je posao u pitanju, na vrhu liste prioriteta, ali to ne treba naglašavati jer se 1) podrazumijeva, 2) zato jer svaki poslodavac želi čuti da biste željeli raditi baš za njegovu tvrtku, a ne da vam je to bila 'posljednja opcija'.

Osim što je važno naglasiti da ste zaista motivirani za ovaj posao (i to potkrijepiti argumentima kroz kratak opis dosadašnjeg iskustva, neovisno o tome je li u pitanju bilo volontiranje ili rad na sličnoj/istoj poziciji), poslodavac iz molbe želi doznati što mu možete ponuditi.

 Kada na razgovoru za posao čujete pitanje „Zašto bismo trebali baš Vas zaposliti?“ to zapravo znači: „Reci mi što nudiš; objasni mi kako će tvoje iskustvo i vještine pomoći mom poslovanju.“

Dakle, ovdje se ne radi samo o vama i vašim očekivanjima. U molbi ne stavljate u prvi plan sebe, već poslodavca.  

U molbi, poslodavca želite uvjeriti da mu se itekako isplati zaposliti vas jer upravo vi imate iza sebe iskustvo i rezultate koji će mu donijeti značajne uštede ili bolje poslovne prilike.

Vi posjedujete vještine pomoću kojih ćete njemu pomoći da poveća prodaju, poboljša kvalitetu proizvoda, smanji troškove poslovanja…   

Ako poslodavca uspijete uvjeriti da ste zaista zainteresirani za posao koji vam nudi i da mu možete pomoći unaprijediti poslovanje (povećati zaradu, poboljšati kvalitetu usluge, stvoriti nove kontakte, otvoriti put na nova tržišta, povećati interes kupaca inovativnim metodama oglašavanja, raznim akcijama, uštedama…) sigurno ćete biti pozvani na razgovor za posao.

Imajte na umu da se vaša ponuda ne smije temeljiti na praznim riječima.

Ponudite neki konkretan primjer, u kratkim crtama objasnite kako ste unaprijedili poslovanje bivšeg poslodavca ili, ako nemate radno iskustvo, istaknite da su vaši profesori ili kolege prepoznali vaš potencijal i predložili vam da karijeru usmjerite upravo u tom pravcu.

Spomenite da u slobodno vrijeme koristite svaku priliku kako biste kroz hobi, volontiranje ili kakvu drugu aktivnost stjecali iskustvo u ovom poslu, dok ne dobijete prvi posao - naravno, ako je to istina. 

Sretno!