Da je generacija Z znatno drukčija od milenijaca, već odavno znamo, no njihovi potezi uvijek nas iznova inspiriraju da se zapitamo – jesu li u pravu ili u krivu? Naime, kad je riječ o međuljudskim odnosima na poslu, nepisani bonton nalaže da postoje pitanja koja se jednostavno ne postavljaju ako s nekim nismo i privatno bliski, ali generaciju Z takva pravila ne zanimaju.
Naime, tzv. small talk zamijenio je big talk koji potiče autentičniju i dublju komunikaciju od tek usputnih razgovora o vremenskoj prognozi. Ako je za vjerovati generaciji Z, ovakav pristup potiče bolji odnos s kolegama te posljedično bolje radno okruženje. Isto tako, nastavno tome, ako radno mjesto postane mjesto gdje možete biti svoji i otvoreno razgovarati o onome što vam je važno – dolazak na posao postaje ugodniji i draži, objavio je portal Grazia.hr.
Društvena mreža Pinterest upravo je big talk proglasila jednim od glavnih trendova za 2024., a tome u korist idu i brojke. Naime, pretraživanja za “hot seat questions” na Pinterestu porasla za nevjerojatnih 825 % između rujna 2021. i kolovoza 2023., dok su pretraživanja za “deepsu conversation starters” porasla za 185 %. Isto tako, jedan od ključnih faktora zašto je big talk postao toliko popularan jest želja za sklapanjem prijateljstava na radnom mjestu. Istraživanje portala Glassdoor pokazalo je da dvije trećine ispitanika iz generacije Z tvrdi da imaju najboljeg prijatelja na poslu, u usporedbi s 51 % starijih zaposlenika.
Ovaj trend možemo svesti na to da mlađe generacije jednostavno žele ugodu u poslovnom okruženju, a klasične striktno poslovne odnose, ostaviti u nekim prošlim vremenima. Isto tako, na krilima trenda, danas je sve normalnije govoriti o svojim problemima, kako uživo tako i na društvenim mrežama, stoga generacija Z ne vidi razlog zašto na pitanje “kako si” – ne bismo iskreno odgovorili. Prema psihologinji Ruth Kudzi, ključ big talka je postavljanje pitanja koja zaista nešto znače jer mladi žele otvoriti prostor za iskrene rasprave – kako u osobnom tako i u profesionalnom životu.
Nadalje, big talk svoje mjesto pronalazi i u razgovorima za posao gdje generacija Z bez susprezanja govori o svojim željama i očekivanjima, bez ostavljanja takvih pitanja za neke sljedeće krugove. Čine to jer ako već na samom početku ne vide poveznicu s politikom kompanije, generacija Z neće niti pristupiti sljedećim krugovima razgovora.
Stoga, treba li se držati starog pravila i minimalno miješati poslovno i privatno ili i poslovno okruženje iskoristiti kao priliku za stvaranje dugoročnih prijateljstva, procijenite sami, ali nama se čini kao bolja ideja.
Izvor: Grazia.hr