Kako izgraditi osobni brend kroz storytelling?
Selekcijski postupak

Kako izgraditi osobni brend kroz storytelling?

U moru sličnih profesionalaca, proizvoda i usluga, storytelling vam pomaže stvoriti emocionalnu poveznicu s drugima i istaknuti se u poslovnom svijetu

Povjerenje je najvažnija valuta u poslovnom svijetu. Da bismo ga stekli, više nije dovoljno samo izlistati naša postignuća, znanja i iskustva već trebamo tržištu kontinuirano pokazivati naše racionalne i emocionalne kompetencije, razumijevanje problema i sposobnost pronalaženja rješenja.

Racionalne argumente, uz današnji neograničen pristup informacijama, nažalost, može replicirati gotovo svatko. Međutim, povezivanje ideje s emocijom kroz storytelling je puno moćnije i efektnije.

Koja je vaša priča?

Većina ljudi u poslovnom svijetu stavlja težište na racionalan segment poslovanja, gradeći osobni brend isključivo na temelju vještina, znanja i benefita njihovih usluga i proizvoda. To ih stavlja u ravnopravnu utrku s drugima koji imaju slične proizvode, usluge ili iskustva. Na taj način, umjesto da se ističu, oni se uklapaju u masu sličnih, čineći gotovo nemogućim drugima da vide razliku, piše poduzetnik.biz.

Ono što nas izdvaja od ostalih je – emocionalna komponenta, odnosno naša priča koja objedinjuje racionalnu argumentaciju, ali i emocionalnu angažiranost. Razmislite o ključnim trenucima u vašoj karijeri i poslovnom životu koji su vas oblikovali u profesionalca koji ste danas. Što vas motivira? Koje ste izazove prevladali? Što vas čini jedinstvenim? Što drugi dobivaju kada vas angažiraju ili kupe vaš proizvod ili uslugu?

Kada biste znali da je sve ono što ste do sada prošli i način na koji radite vaš glavni diferencijator na tržištu, fokusirali biste se manje na analizu konkurencije, a više na povezivanje s vašom publikom. Dobro ispričana priča može transformirati vaš utjecaj i pomoći vam da postignete svoje ciljeve.

Koja je vaša ciljna skupina i što im je istinski važno?

Da ne biste drugima zvučali kao narcis zaljubljen u svoj odraz, vašu priču trebate uskladiti s potrebama vaše ciljne skupine. Pokažite kako sve ono što vi jeste i što ste postigli može odgovoriti na njihove izazove ili aspiracije, te se pozicionirajte kao najbolje rješenje za njihove potrebe. Što bolje i dublje poznajete vašu ciljnu skupinu, vaš storytelling će biti učinkovitiji, a vi istaknutiji i upamćeniji. 

Prilagodite storytelling njihovim interesima, vrijednostima i potrebama. Kada, uz racionalna rješenja, publika vidi da razumijete njihove probleme i aspiracije, vaša poruka postaje moćnija, a osobni brend snažniji. Vašu ekspertizu dodatno možete potvrditi kroz vaše primjere iz prakse, vlastita iskustva ili studije slučaja gdje kroz priču približavate i potvrđujete rješavanje sličnih situacija. U takvim pričama prožmite vrijednosti i emocije – priče koje sadrže emocije dulje ostaju u sjećanju publike.

Ne zaboravite da pri tome vaša priča mora biti autentična, ljudi lako mogu nanjušiti neiskrenost ili preuveličavanje. Zato dijelite stvarne događaje i osjećaje, to potvrđuje i da doista imate utakmica u nogama i znate kako je na terenu, ne samo na tribinama. 

Razbijte monotoniju i zauzmite teren

Kada pogledate malo oko sebe, sve suhoparne PowerPoint prezentacije, šture memorandume i korporativne govore, shvatit ćete koliko ljudi u poslovnom svijetu čeznu za dobrom pričom i angažiranošću te koliko je još lakše istaknuti se ako se odvažite barem malo odstupiti od klasičnih formata. Prisjetite se dobrih govornika i profesionalaca koji su vam se urezali u pamćenje. Što su imali drugačije? Imali su kontrolu nad narativom, pričali su priču i ostavili dovoljno prostora i za vas da u njoj sudjelujete te odmah vidite kako biste mogli upotrijebiti ono o čemu su pričali.

S druge strane, kada smo fokusirani samo na racionalni segment naših poruka, ne samo da gubimo pažnju drugih, nego im ostavljamo prostor da sami stvaraju sliku o nama i nadopunjuju praznine što nam ne ide u prilog. Zato radije preuzmite kontrolu nad dojmom koji ostavljate, birajte prave kanale do vaše publike, potrudite se da je upoznate i angažirate te izlaskom iz klasičnih okvira, zauzmite svoj teren u poslovnom svijetu.

Visoku angažiranost možete postići korištenjem emocionalnih riječi, izraza i slika te povezivanjem s njihovim najvećim strahovima, željama ili težnjama. Također, priču možete prožeti vašim temeljnim vrijednostima koje znate da su zajedničke okruženju u kojem prezentirate. Svi smo skloniji više vjerovati i poslovati s ljudima koji dijele naše vrijednosti.